2012 staat alweer voor de deur en ook het komende jaar belooft fantastisch te worden. Vele nieuwe games kunnen we weer verwachten en net als vorig jaar laten de redacteuren van GamersNET jullie weten waar zij het meeste zin in hebben. December en januari staan dan ook in het teken van de Fast Forwards 2012 en vandaag kijkt Jonah naar het tweede deel binnen de StarCraft-saga. Wings of Liberty plaatste ons in de schoenen van de Terrans en gaf ons een voorproefje van de Protoss. Het verhaal wordt in Heart of the Swarm twee jaar later voortgezet met Kerrigan, die in dit aankomende deel de hoofdrol aanneemt. Ze dient in haar menselijke vorm weer de macht terug te nemen over de Swarm, die nu verdeeld is over meerdere, vijandelijke leiders…
Een bekentenis
Ik heb helaas iets te bekennen, namelijk dat ik een tikkeltje teleurgesteld was in de singleplayer van Wings of Liberty. Toegegeven, ik heb me met bepaalde missies enorm vermaakt en de tussenfilmpjes waren om van te smullen, maar de campagne omtrent de Terrans vond ik enigszins generiek te noemen. Pas bij het spelen van de mini-campagne van de Protoss kreeg ik het ware Blizzard-gevoel weer te pakken.
Stiekem hoop ik dat de singleplayer van Heart of the Swarm voornamelijk zal lijken op de zojuist genoemde campagne, waarbij je bijvoorbeeld de controle neemt over slechts één personage en bepaalde doelen moet voltooien. Kortom, van mij mag Blizzard de nodige inspiratie halen uit WarCraft III, vooralsnog mijn favoriete RTS-serie afkomstig van het bedrijf.
[SCREENSHOTS]
Enkele veranderingen
Aan de welbekende en competitieve multiplayer wordt in elk geval flink gesleuteld, want er staan ons acht nieuwe units te wachten en er wordt een drietal verwijderd. De grootste verandering is wellicht de verwijdering van het Protoss Mothership, maar we moeten nog even afwachten welke gevolgen deze veranderingen in de balans zullen hebben.
Voorlopige conclusie
StarCraft II: Heart of the Swarm zet het spannende verhaal van zijn voorganger voort. Ik hoop dat Blizzard het ditmaal iets anders aanpakt en terugkeert naar haar WarCraft-roots wat betreft de gameplay. Qua multiplayer krijgen de liefhebbers in elk geval een paar verbeteringen voorgeschoteld. We zullen dit jaar zien hoe succesvol de saga voortgezet zal worden.
Dit behoort gewoon gratis te zijn. Blizzard heeft ons gewoon een halve game verkocht echt belachelijk. Je krijgt 3 races en 1 campaign en dat is die van de terrans. Was al vrij snel klaar met deze nadat mijn multiplayer tactiek om zeep werd geholpen door een patch. Door snel optebouwen en meteen immortals te kopen met Protoss won ik bijna altijd maar nadat alle gebouwen van de protoss langer duurder voordat ze er stonden kon ik deze snelle tactiek niet meer uitvoeren…..
WoL staat zeke in mijn lijst van favoriete games aller tijden, en als een zerg kan ik natuurlijk niet wachten op HoTS.
The grootse eSport in de wereld. SC2 hwaiting! 😀
Ik zou zeggen dat het verwijderen van de Thor een grotere impact maakt dan het mothership
Wat een onzin, je taktiek is blijkbaar te sterk. Daardoor is er geen goede balans en nu wel. Ik ondervind geen problemen met Starcraft 2. Tevens is het onzin dat het een halve game is. Het starcraft universum heeft altijd al 2 races gehad. Daarnaast heb ik zelf al meer als 700 uur in de game zitten. Dus dat het een halve game is, is echt totale onzin.
@Neolite
Tel daar nog eens bij op dat de immortal juist een buff kreegen in hun range van 5 naar 6… 😉
Eigelijk wel grappig dat hij klaagt omdat zn cheese niet meer werk :p
ben benieuwd hoe lang hij het volhoud met HotS uitbreiding. waarschijnlijk is dat dan ook niet goed genoeg, of misschien juist te moeilijk om in een beter gebalanceerd spel te winnen.