”Uncharted’s motion capture zou Assassin’s Creed goed doen”

Motion capture, de techniek waarbij echte acteurs in de rol kruipen van een gamepersonage en zelf alle bewegingen uitvoeren en de stem inspreken, zou voor de Assassin’s Creed-reeks flinke voordelen op kunnen leveren. Dit zegt Nolan North, de man die de motion capture en de stem doet van Nathan Drake uit Uncharted, en de stem is van Desmond Miles uit Assassin’s Creed.

I wish it wasn’t done separately Don’t get me wrong, the mo-cap actors do a great job, but there will always be somewhat of a disconnect when it’s done this way.

After my experiences on the Uncharted franchise, where the actors do both performance and voice, I can honestly say there is absolutely a difference.

Hij meent dat Ubisoft de kwaliteit van Assassin’s Creed omhoog kan schroeven met deze techniek uit Uncharted. In de Assassin’s Creed-serie is het namelijk zo dat de motion capture-acteurs alleen de bewegingen genereren en niet de stem, wat tot grote verschillen of ‘disconnect’ in kwaliteit kan leiden.
The cut-scenes are shot exactly like a film or television program. The actors interact more naturally and unique and subtle elements to the performances are captured. Don’t think for a minute that gamers don’t notice. They’re a savvy bunch.
Als een acteur beide onderdelen doet, dan komt het, kijkend naar Uncharted, een stuk natuurlijker, vloeiender en unieker over. Gamers zien het verschil. Of Ubisoft dit advies van Nolan North zal bewerkstelligen, is onbekend.
Desmond and I follow a similar path of discovery during the game. I learn what happens as he learns what happens. It makes bringing the role to life that much easier for me. I am just as interested as what is going to Desmond as Desmond probably is!
De toekomst van Assassin’s Creed is North tevens niet duidelijk. Hij spreekt dan wel de stem in van Desmond, maar hij en zijn personage volgen dezelfde weg. Hij leert wanneer Desmond iets leert en alles gebeurt als het gebeurt.

  1.   
    GamerJaime's avatar

    Ik vind dat hij volkomen gelijk heeft,sterker nog ik vind zoiets niet meer dan logisch.Als je de stem doet van een personage hoor je dat personage ook te helemaal te zijn incl bewegingen. Niet dat Assassins Creed er nu niet goed of mooi uitziet ze weten me namelijk bij elk deel te verbazen en het wordt imo steeds mooier maar juist dit mist nog in die games. Zo kunnen de bewegingen nogmaals wat vloeiender. Hopelijk luisteren ze naar North en steken ze hier wat van op.

    Offtopic: Wanneer worden de uitslagen van beide Assassins Creed Revelations PrijsvraagVrijdag(en) bekend gemaakt?

  2.   
    G_Dragon16's avatar

    Het zou een leuke extra zijn voor de serie 🙂 , dat het hard nodig is vind ik nou weer niet. Assassins games zijn super hoog grafisch, alles heeft vet veel details voor zo’n grote open wereld. Ken geen andere game die dit bied + ook nog zo’n geweldig verhaal vanaf deel 1 al, einde van Revelations was zijn ook epic en verassend voor de echte fan die het verhaal al volgt van deel 1 :D..

    Kom maar op met Assassins Creed 3 < 3

  3.   
    gragon3's avatar

    Hij heeft inderdaad gelijk, de game is nu al sterk maar soms komen de bewegingen en de stem niet 100% overheen. Met de motion capture zou dit een stuk vloeiender gaan en de kwaliteit NOG meer omhoog schroeven 🙂

    Desalniettemin is het nu al een top serie

  4.   
    Dagger_of_Time's avatar

    games als uncharted en ff 13 zijn gewoon zoveel mooier door goede lipsynchronisatie, moeten ze altijd doen!

  5.   
    BABI-PANGPANG's avatar

    Straks mag hij nog een gratis cursus Parkour beginnen.

  6.   
    toqeer's avatar

    dit zou wel beter zijn in de toekomst word assasins creed nog beter maar het moet wel iets orgineels zijn
    anders is het afpakken van uncharted lijken ze teveel op elkaar 🙄

  7.   
    soldierarjan's avatar

    dit zou eigenlijk goed zijn voor elk verhalende game volgends mij.

  8.   
    Leon's avatar

    soldierarjan schreef, "dit zou eigenlijk goed zijn voor elk verhalende game volgends mij."

    Inderdaad, eigenlijk voor elke game. Maar die technologie kost veel geld en dat heeft niet iedere ontwikkelaar ervoor over.