Veel mensen zitten al sinds de aankondiging van The Last Guardian in 2009 met smart te wachten op de game. Het bleef sindsdien echter angstaanjagend stil, maar laatst kwam Sony met de mededeling dat de game nog dit jaar het levenslicht zal zien. In de nieuwste editie van PSM3 wordt uitgebreid aandacht besteed aan The Last Guardian.
In een interview met Fumito Ueda, directeur van Team Ico, geeft hij aan dat het team hard zijn best doet om de game op tijd af te krijgen, maar het zal er geen haast achter zetten. Dat zou immers ten koste kunnen gaan van het eindproduct. De beste man verzekert ons echter wel dat The Last Guardian dit jaar nog in Japan zal verschijnen. Daarnaast waren er nog heel wat meer details in het artikel te vinden, onder andere over de muziek en het design. Check de volledige lijst hieronder.
- - The Last Guardian will be similar to Ico
– The game’s original music is not the one presented in the trailer. It’s just a test track being used.
– Ueda stated that he’s allowed to achieve things with the PS3 which he couldn’t manage to fulfill due to the tech on offer with PS2.
– Torico’s feathers, butterflies, dust, particles, everything is managed in real time, many great animations were all made by hand.
– The game we will not be as confined as in Ico.
– Torico can apparently eliminate the guards, the child however can’t do that (so he will be playing undercover when he is alone)
– Ueda didn’t reveal who the Last Guardian is, Torico or the boy. He said we’ll have to find out.
– Team ICO has sought technical advice from all in-house Sony Studios wherever possible.
– Torico-AI will focus on that moods and reactions to the environment. The game will be based on its relationship with the child to solve puzzles and explore the fortress.
– Guards in armor are actually shadows, when their armor glows, they can vanish.
– Ueda does not consider his work as art. It could go much, much further in the concept art but that would make it difficult for some fun and commercial viability of titles. He must find the right balance.
– Ueda would love the game to release on time, however he won’t rush things.
– Ueda is wary not to make the game’s puzzles too difficult, however, he wants to maintain a good amount of challenge and hence they’re constantly beta-testing to measure the difficulty of puzzles and find the right balance.
– There will be less fighting sequences in TLG than in ICO
– Ueda has assured that the game will be released by the end of this year, atleast in Japan.
het lijkt mij echt een vette game en hoop dus dat hij dit jaar bij ons ook uitkomt
Laten we hopen dat deze game van Team Ico wel eens goed verkoopt. Ze verdienen het zeker!