Empire Earth, deel drie van de serie, gaat het anders doen dan voorheen. Maar wel blijft het spel een oude bekende. Nog steeds is het een lekkere RTS game met verschillende beschavingen die je op kunt bouwen. Je kunt kiezen uit een Westerse, een Oosterse of een Arabische beschaving. Vanuit de oudheid klim je omhoog in de tijdladder en zullen je gebouwen en units steeds moderner worden. Net als de vorige delen eindig je in een futurische toekomst.
Anders is nu de toevoeging van een wereldkaart, die je laat zien hoe je er voor staat. Tegelijktijd worden er in de game gevechten gevoerd die wij inmiddels als geschiedenis leren op school. Gebaseerd op realiteit dus.
Verder hebben de makers besloten dat gebouwen die neergezet zijn blijven staan, zelfs als een tegenstander het gebied veroverd. Dit is gedaan om lekker snel in de game te komen als je weer verder gaat. Bij vrijwel iedere RTS moet je eerst een tijdje bouwen en units maken voordat je echt op oorlogspad gaat. Met deze functie is er dus meer actie en minder gedoe.
[SCREENSHOTS]
Het is belangrijk wat je doet en wanneer in ‘deel drie’. Zo hebben bepaalde acties gevolgen voor de rest van je civilisatie. Wordt je vriendjes met een bepaalde stam? Of zijn jullie van meet af aan aartvijanden? De gevechten worden steeds massaler en strategischer naarmate de game verder in de tijd gaat.
Wij houden de ontwikkeling van Empire Earth III in de gaten!
Deel 1 heb ik helemaal kapot gespeeld, Ik kijk hier ook naar uit, maar ik koop denk ik toch eerst deel 2
Deel 1 heb ik ook helemaal kapot gespeeld.
Deel 2 is echt flut als ik me kan herinneren
deel 1 was vet maar deel 2 was inderdaad echt bagger
deel twee was volgens mij een van de eerste die 3d ging.
het probleem was alleen dat het er mooier uitzag maar voor de rest was het niet nieuw. dat 3d maakte het ook een beetje onoverzichtelijk.