Van de eerste generatie titels van Sony is er één game waar ik het meeste zin in heb. Ik heb me namelijk prima vermaakt met inFamous op de PlayStation 3. InFamous: Second Son gaat doen wat ik al had verwacht met het tweede deel. We krijgen nieuwe superkrachten, een nieuwe protagonist en een nieuwe stad. Maar natuurlijk is dit ook één van de eerste games voor de PlayStation 4. Want hoewel de game geen launchtitel zal zijn, zal hij wel begin 2014 verschijnen. Ik nam plaats naast één van de ontwikkelaars van inFamous: Second Son om te zien wat deze game zo next gen en bijzonder maakt.
Flets is echt!
Twee jaar geleden al kreeg ontwikkelaar Sucker Punch al de opdracht om een splinternieuwe InFamous te maken voor de nieuwe generatie consoles. Kun je nagaan hoe lang mensen hun mond hebben moeten houden over deze game. En dat moet niet gemakkelijk zijn geweest. Bij aanvang van de demo valt namelijk direct op dat dit een pracht van een game is. Allereerst is dat te zien aan het grafische aspect. Zelden was kleding zo mooi. Elk stofje is letterlijk te zien en het voelt bijna alsof je een film speelt, op één ding na…
Tijdens de aankondiging van de PlayStation 4 eerder dit jaar viel me namelijk al op hoe, bijna onnatuurlijk kleurrijk de game aanvoelt. Het geel is echt heel erg geel en het rood is bijna Mirror’s Edge-rood. Wat blijkt nou, met een nieuwe, next gen techniek (weet niet of de techniek next gen is maar staat cool) is de echte kleur van de wereld daadwerkelijk gemeten en dat betekent dat we voor het eerst dus levensechte kleuren op het beeld zien. Dit geldt voor inFamous: Second Son, maar bijvoorbeeld ook voor de nieuwe Killzone. Misschien zie ik de wereld te somber in, of zijn alle games tot nu toe gewoon te donker geweest, maar het Seattle, waar protagonist Delsin Rowe zich mag bewegen, ziet er zeer kleurrijk uit.
Meer dan alleen vuur
Hoewel het verhaal mooi verteld wordt, via prachtige cut scenes, voelt het toch een beetje shallow aan. Het verhaal speelt zich af, zeven jaar na inFamous 2 en in feite komt het erop neer dat het militaire DUP alle mutanten wil opsporen en dat wil Delsin voorkomen. Hij is namelijk geboren met zeer bijzondere superkrachten. Mensen die denken dat zijn rook- en vuurkrachten de hoofdzaak zijn hebben het bijzonder mis, Delsin kan namelijk krachten van andere mutanten overnemen. Tot nu toe hebben we dus alleen vuur gezien, maar naargelang de game vordert zullen hier andere krachten bij komen. Of dit overkill is of gewoon extreem vet moet nog blijken, maar de vuur-krachten die we nu te zien kregen zijn in ieder geval extreem vet.
Het is misschien een beetje simpel, maar mijn enthousiasme heeft toch echt te maken met de grafische kracht van de game. Het vuur zelf ziet er gewoon fantastisch uit en het aantal bewegingen dat te maken is, is ook enorm. Je kunt jezelf in rook veranderen en door muren heen gaan, je kunt vliegen met je vurige armen en je kunt vuur ook overgeven aan verschillende voorwerpen in het spel. Overigens is dat erg gaaf, want een gedeelte van het spel is volledig vernietigbaar. Niet vaste gebouwen, maar wel alles wat ook maar een beetje los staat. Dit is tof, want dat geeft ook de mogelijkheid om toffe combo’s te gebruiken met de omgeving en om, wanneer je krachtmeter vol is, een enorme finishing move te genereren. Delsin stijgt hierbij tientallen meters in de lucht waarna hij zich naar beneden stort en alles in de omgeving vernietigd wordt. Een supermooie move die overal te gebruiken is, mits je meter gevuld is.
Voorlopige conclusie
Het moge duidelijk zijn dat ik onder de indruk ben van InFamous: Second Son. Ik ben wel bang voor het gebruik van teveel krachten in de game, want juist een focus op één kracht was de kracht van het eerste deel. Toch kan ik daar nog niks over zeggen, want de eerste vurige kracht die naar buiten is gebracht ziet er enorm sterk uit. Het verhaal wil ik graag nog meer over weten, maar als dat recht doet aan het schitterende uiterlijk van het spel, dan komt het helemaal goed. Daarnaast is Seattle een levende stad, die ademt en zich aanpast aan elementen als regen en zon. De basis is goed en ik hoop tot de release in 2014 nog veel meer te zien van deze veelbelovende PlayStation 4-exclusive.
Goeie preview!
Erg goed preview ik heb me zelf uren vermaakt met de 2 infamous delen meerdere keren uitgespeeld met goede en slechte karma.
Hopelijk komt dat karma systeem weer terug in de game vind er mooi uitzien en die vuur krachten zijn echt super hopelijk krijg je maar 2 of 3 krachten die je kan uitbouwen.
preview.
Damn die trailer ziet er gaaf uit!
Typfout!
Typefout!
Leuke preview inderdaad!!
Mooie previeuw , Zag er leuk en Cool uit
Veel typefoutjes hier hahaha.
die trailer is ziek