Luigi’s Mansion: Dark Moon Fast Forward 2013

2013 staat alweer voor de deur en ook het komende jaar belooft fantastisch te worden. We kunnen weer vele nieuwe games verwachten en net zoals elk jaar laten de redacteuren van GamersNET jullie weten wat er aan komt en waar zij zin in hebben. December en januari staan dan ook in het teken van de Fast Forwards 2013. Vandaag werpt Eefje een blik op de draagbare avonturen van Luigi in Luigi’s Mansion: Dark Moon.

Dit is ‘de’ game. Dit is het spel dat me eindelijk de moeite gaat doen nemen om de 3DS nog eens van mijn dochter terug te stelen. Vergeet New Super Mario Bros, want Luigi’s Mansion: Dark Moon is het spel waar ik al een dik jaar op zit te wachten.

Schitteren

Een belangrijke reden daarvoor is dat ik niet kan verbergen dat ik wel enige sympathie heb voor Mario’s slungelige broer. De vroegste jeugdherinnering die ik heb met betrekking tot gamen is de manier waarop je samen kon spelen in Super Mario Bros 3. Ik zat als kleine uk bij mijn vader op schoot en gierde het uit van de pret toen mijn vader sprong na sprong miste en de schuld bij die vuile spaghettivreter van een Luigi probeerde te leggen. De groene snorreman blijft daardoor voor mij altijd symbool staan voor onschuldige pret. Na tien jaar in de schaduw van zijn bolle broer verbleven te hebben krijgt Luigi eindelijk opnieuw de kans om zelf te schitteren in een hoofdrol, en ik sta alvast te popelen om er aan te beginnen.

Knappe demonstratie

Wordt het ook een grote topper voor de 3DS? Daar ben ik eigenlijk nog niet uit. Luigi’s Mansion was toen de game uitkwam als launchtitel voor de GameCube een erg knappe demonstratie van het grafische kunnen van het systeem, maar de gameplay was behoorlijk oppervlakkig. Tijdens de relatief korte game deed je niet veel anders dan spookjes opzuigen met de speciale stofzuiger en de game werd dan ook afgekraakt door fans die een titel in de geest van de Mario-games verwacht hadden. Op de 3DS zal Luigi’s Mansion het echter een stuk beter doen. Nintendo lijkt geleerd te hebben van de kritiek op het originele spel en pakt dan ook de structuur volledig aan.

Focus op variatie

De gameplay draait nog steeds volledig rond het jagen op spoken met je stofzuiger, maar het spel is een stukje uitgebreider en complexer dan het origineel op de GameCube was. Wat sowieso al veel zal betekenen voor het succes van Dark Moon is de focus op variatie. Je bent niet langer gebonden aan een enkel mansion, maar zal meerdere spookhuizen verkennen die elk een andere stijl hebben. Iedere mansion heeft een lijst aan missies en doelstellingen die je moet behalen en dat drijft uiteraard de speelbaarheid op. Nintendo heeft ook de moeite genomen om het ‘vechten’ van meer diepgang te voorzien.

Voorlopige conclusie

Luigi’s Mansion staat gepland voor 30 april en verschijnt exclusief op Nintendo 3DS. Spoken verzwakken met licht om hen vervolgens te vangen vormt nog steeds de basis, maar daar is nu enige nuance aan toegevoegd. Sommige spoken zijn krachtiger dan andere en dragen zelfs een zonnebril om het je lastig te maken, maar Luigi zelf is verre van hulpeloos en kan zijn stofzuiger van de nodige upgrades voorzien. Dat soort toevoegingen moet de gameplay een stuk leuker maken dan in de spirituele voorganger op de GameCube. Visueel gezien is de game uiteraard wederom een prachtige demonstratie van wat de 3DS kan als systeem. Luigi’s Mansion: Dark Moon lijkt dan ook gewoon weer een verdomd goed spel te gaan worden en onze barometer slaat dan ook lekker uit naar ‘hot’.

enter

Bekijk de gamepagina om nog veel meer over Luigi’s Mansion: Dark Moon te weten te komen, check screenshots en lees al het nieuws.

  1.   
    Danielle.k's avatar

    Lijkt me een hele leuke game.

  2.   
    toqeer's avatar

    dit lijkt me ook zo echt een vette game kan niet wachten 🙂

  3.   
    Sympharion's avatar

    Ik kan ook echt niet wachten. Dit lijkt mij ook echt zo’n gave game! 😀

  4.   
    Coldkiller_NL's avatar

    Ziet er goed uit!

  5.   
    lindah75's avatar

    Lijkt me leuk!