Het was een groot risico voor THQ om Darksiders uit te brengen, zo zegt Jay Fitzloff van ontwikkelaar Vigil Games. Hij heeft geen idee waarom THQ destijds akkoord ging, omdat Vigil een erg jonge ontwikkelaar is en het bedrijf nog nooit een consolegame had ontwikkeld.
Darksiders was a huge risk because it was an old game in a new shell for us and for THQ because it’s a new studio, nobody there had made a console game before and it was a new IP. On paper, to be honest I don’t know why THQ went for it.Bovendien was het een nieuw IP en is Darksiders meer een titel die tot de oude stempel kan behoren, het heeft een oude generatie mentaliteit die je uitdaging biedt en je niet met van alles voedt. Wel geeft Fitzloff aan dat de tech-demo geweldig was en THQ dus interesse had. Hij is logischerwijs erg blij met het succes van Darksiders.
Then the game itself was a risk – we’re talking about a game that has an almost old-generation mentality where we’re willing to challenge you and not spoonfeed you the whole time.Vanaf 29 juni kunnen we gaan genieten van Darksiders II, die dan verschijnt voor de PlayStation 3, Xbox 360 en PC.
Iedere game die THQ uitbrengt is een groot Risico omdat ze nou eenmaal geen hoge reputatie hebben en meer bekend staan als “slappe hap” omdat hun games niet meer het “wauw” en “i’m happy” momenten bevatten.
Uitzondering is dan (van de afgelope paar jaar): SR3… maar ook deze kon zoveel beter.
Oow Financiele status
Ben toch blij dat ze toen het risico genomen hebben, de game was erg cool en het vervolg lijk veelbelovend!
amen to that