De gamedirector van Hitman: Absolution heeft bekendgemaakt dat het script van de game meer dan 2.000 pagina’s bevat voor slechts de AI-karakters. “We zijn nog steeds met stemmen en pick-up lines bezig”, aldus Tor Blystad. De beelden die tot nu toe beschikbaar zijn, laten ook zien dat computergestuurde personages veel aan de praat zijn.
Blystad, de gamedirector, heeft ook verteld dat elke individuele AI-personage een eigen identiteit heeft.
Ben erg benieuwd hopelijk laten ze de game wel in eigen waarde. Vond de gameplay een beetje op splinter cell lijken. Terwijl de echte hitman kreeg je een opdracht en daarmee kon je het uitzoeken hoe je dat wilde doen. En dat misde ik nogal in de gameplay beelden.
Inderdaad ja zo had je ontelbare manieren om iemand aan zijn einde te laten komen door bijv de soep te vergiftigen als de kok even weg was, of bodyguards 1 voor 1 weglokken etc.. daardoor bleef het ook keer op keer leuk om die games te spelen je kon het spel namelijk keer op keer anders spelen. Het zou inderdaad tof zijn als ze dat ook een beetje trouw zijn gebleven. Verder maakt het mij niet zo gek veel uit dat ze een aantal dingen uit Assassins Creed,Splinter Cell of Red Dead gepikt hebben zolang de game maar net zo een hoge replaywaarde heeft. Wat ik tot nu toe heb gezien bevalt mij in ieder geval prima.