Electronic Arts verklaart verdeelde launch Star Wars: The Old Republic

Electronic Arts wist onlangs bekend te maken dat het aantal pre-orders van het aankomende Star Wars: The Old Republic gelimiteerd is. Deze maatregel treft men, om er zeker van te zijn dat de launch van de game zo goed als mogelijk kan verlopen. Een overbelasting van de servers door een zeer groot aantal actieve spelers is namelijk niet onwaarschijnlijk.

Eric Brown, chief financial officer, wist tijdens de Citi Tech 2011 Conference te vertellen dat Electronic Arts heeft gekeken naar de launch van World of Warcraft, om zo te bepalen hoe het bedrijf op de beste wijze Star Wars: The Old Republic kan lanceren. World of Warcraft is oorspronkelijk namelijk alleen gelanceerd in Noord-Amerika.

We’ve actually studied WoW pretty carefully. We spent a lot of time studying the first twelve months or so of WoW, and just to be clear here, when they initially launched, they did not launch in dual geographies. They went North America only.
Buiten Europa en Amerika om is het zelfs niet eens mogelijk om Star Wars: The Old Republic bij de launch in de winkels te verkrijgen; enkel via Origin, het digitale distributieplatform van Electronic Arts. Hiermee wilt men het aantal gebruikers limiteren en een goede service verzekeren, want dat is momenteel een hoge prioriteit voor het bedrijf.
We really want to make sure that the first group of users into Star Wars has the best experience.

Quality of service is really important to us. In the short term, we would [opt] for a higher level quality of service versus a sheer numerical count of subscribers, because we’re quite confident that, with a great game experience at launch, we’ll get this viral effect.

  1.   
    xHouse's avatar

    knijpen ze hem nu bij EA? 🙂