Met IO Interactive’s zogenaamde Glacier 2 technologie is Hitman: Absolution helemaal van begin af aan met liefde en zorg (en een theelepeltje moord) opgebouwd. Volgens IO Interactive zelf worden de levels in Hitman: Absolution mooier dan ooit tevoren, terwijl de typische, geliefde Hitman-gameplay ongeschonden blijft.
Het zijn echter niet alleen de levels die er waanzinnig uit moeten zien, IO Interactive liet namelijk weten dat de ontwikkelaar een compleet nieuwe engine heeft geïmplementeerd in haar software, puur en alleen om stof en kleding zo realistisch mogelijk te renderen. CloakWorks’ geavanceerde ‘cloth simulation technology’ genaamd ‘Shroud’ zou namelijk door IO Interactive gelicenseerd zijn voor Hitman: Absolution. Alles uiteraard om Agent 47 zo stijlvol mogelijk op je scherm te vertonen.
Shroud allowed us to reach new creative heights with Hitman: Absolution. It was quick and easy to implement into our engine and tool chain, and it really helps Agent 47 look good in his suit…and you know how good Hitman likes to look.Aldus Tore Blystadt, game director van Hitman: Absolution.
Aan deze game is dus echt hard gewerkt 😆 Die hebben niet stil gezeten 🙄
Ik kijk wel uit naar deze game 😀
YAY goed nieuws, ik kijk egt naar Hitman V uit! Alleen jammer dat ze het makkelijker gaan maken
Die eerste Hitman op de 360 viel een beetje tegen qua graphics…leek te veel op een ps2 spel. Ik ben toch wel een fan van Hitman games, en kan mij nog een level herinneren in de haven van Rotterdam, met nederlands sprekende agenten. Uber cool! 😆
ik hoop echt dat dit een topper wordt 😉
Dat komt omdat hij daar ook voor gemaakt was en de oude xbox en later overgezet is voor de 360 een van de eerste spellen op de 360.
Bijna alle hitman games gespeeld en ik vond ze allemaal wel vet, hoop dat deze dat ook word! zo te horen krijgt 47 een mooi jasje! 🙂