Sony: We moeten indie-ontwikkelaars blijven ondersteunen

De baas van Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, Shuhei Yoshida, heeft gemeld dat uitgevers indie-ontwikkelaars moeten blijven ondersteunen, anders blijft de game-industrie op het gebied van innovatie ver achter. We moeten de kleinere teams helpen en hun ideeën tot uiting brengen om de innovatie te behouden, aldus Yoshida.

As an industry, we have to support those smaller teams, and let them try out their ideas. Without doing so, the whole industry will stall, in terms of innovation
Volgens de beste man is het belangrijk de mogelijkheid te hebben om deze indie-ontwikkelaars hun gang te laten gaan; dat is de sleutel zodat ze ook hun eigen geld investeren in een speciaal project. Op die manier, en via het uitbrengen op onder andere het PlayStation Network, komen ze in contact met miljoenen gebruikers.
Having the capability to sell their games on the network is key to giving those smaller teams an opportunity to come up with ideas, and sometimes invest their own money to come up with something special and have their projects meet with millions of users.
Ook zegt Yoshida dat de PlayStation Vita een prima stukje techniek is om voor te ontwikkelen. Het is toegankelijk en de development kits zijn niet al te duur, dus waarschijnlijk krijgt de Vita ook de nodige kleinere games van indie-studio’s.

Indie games lijken daarnaast voor de PlayStation-branche een grotere markt, gezien de maker van Braid eerder heeft gezegd dat Xbox Live weinig goede indie games heeft. Hij zei dat Sony minder conservatief is in het kiezen van games uit handen van kleinere studio’s.

  1.   
    Alfa Warrior's avatar

    Sommige indie-ontwikkelaars stromen later uit tot grote ontwikkelaars, als Sony ze nu ondersteund kan dit er in de toekomst voor zorgen dat ze grote voordelen gaan bieden voor Sony (denk aan hardcore franchisen gaan maken).