PC-versie Deus Ex overgedragen aan Nederlandse ontwikkelaar

Jean-Francois Dugas, game director bij Eidos Montreal, heeft iets naar buiten gebracht wat betreft de ontwikkeling van Deus Ex: Human Revolution. De PC-versie wordt namelijk niet door Eidos Montreal ontwikkeld, welke wel de Xbox 360- en PlayStation 3-versies maakt. Eidos heeft de ontwikkeling voor de PC-versie overgedragen aan Nixxes, een Nederlandse ontwikkelaar en tevens een partner van Eidos Montreal. Dit hebben ze gedaan vanwege een simpele reden; er is niet genoeg mankracht in de studio in Montreal.

Dugas meldt dat het exact hetzelfde proces is, alleen zitten de programmeurs niet in hetzelfde kantoor. Zo worden alle veranderingen in de code van de game doorgestuurd naar Nixxes, die dan weer een nieuwe PC code terugstuurt, waarop het andere team hun oordeel geeft. Daarbij zijn de twee geen vreemden, zo heeft Nixxes al vaker bijgestaan met onder andere: Tomb Raider: Underworld, Lara Croft and the Guardian of Light, Kane and Lynch 2: Dog Days.

All the design and changes to the design has been done in Montreal and sent to Nixxes. We review the builds. We review and then give comments about what works and what doesn’t. It’s the same process. It’s the exact same process, except that the programmers aren’t in the same office. It’s the same game and the same creative team taking care of it.

  1.   
    limsma's avatar

    zolang de game maar op alle drie de platformen even goed is

  2.   
    Alfa Warrior's avatar

    Wait, whut? De studio met honderden werknemers heeft niet genoeg mankracht 😀 Best wel ironisch gezien ze iets van 10 projecten hebben lopen daar.

  3.   
    Steen's avatar

    lol

  4.   
    Slayer61's avatar

    Don’t f–k it up, Nixxes!:P

  5.   
    JohnnyBNL's avatar

    Laten we hopen dat Nixxes een betere versie neer zet dan we allemaal hopen XD, anders wordt het nixxses