Nieuwe patch StarCraft II zorgt voor sterkere Zerg; Heart of the Swarm over 18 maanden

De volgende patch voor StarCraft II: Wings of Liberty zal verandering brengen in de balans van de multiplayer. Dustin Browder, een medewerker van Blizzard, heeft dit bekendgemaakt. Om het beste te bekijken wat hier bedoeld wordt, zullen we er eerst eens wat cijfertjes bij pakken. Hieronder geven we in procenten aan hoe vaak een ras online wordt gekozen:

  • Protoss; 38,5%.
  • Terran; 38%.
  • Zerg; 23,5%
Met deze cijfers is Blizzard niet geheel tevreden, zeker aangezien de Zerg in de singleplayer het krachtigst was. Tijd voor actie dus. Dustin Browder heeft daarom besloten om wat meer los te laten over de volgende patch voor het spel. De update zal in ieder geval de volgende veranderingen doorvoeren:
– Roaches kunnen meer afstand gebruiken om hun tegenstander te verwonden;
– Fungal Growth zal Blink tegen houden;
– Barracks hebben een Supply Depot nodig;
– De snelheidsupgrade van Reapers zal pas beschikbaar zijn na het bouwen van een Factory;
– Zerg-gebouwen kunnen meer schaden verdragen.
Oh ja, voordat we het leukste nieuws over het hoofd zien… Greg Canessa, een andere Blizzard-medewerker, heeft wat meer verteld over het volgende deel in de StarCraft II-serie, genaamd Heart of the Swarm.
A main area of focus we’re going to be seeing on the StarCraft side over the next 18 months between now and Heart of the Swarm.
Dat betekend dus dat we nog mogen wachten tot maart/april 2012, maar gelukkig zijn er genoeg games waar we ons in de tussentijd mee kunnen vermaken.

  1.   
    Boxer's avatar

    18 Maanden is lang!

  2.   
    Jonah's avatar

    Dit is dus echt ronduit belachelijk. Barracks hebben een Supply Depot nodig voortaan? Vergeet het maar, Blizzard. Het wordt nu onmogelijk om snel Marauders te kunnen trainen, terwijl je die juist hard nodig hebt om jezelf te kunnen verdedigen tegen de Zerg. Sorry, maar ik voorzie heel veel problemen.

  3.   
    R1chardTM's avatar

    Jonah schreef, "Dit is dus echt ronduit belachelijk. Barracks hebben een Supply Depot nodig voortaan? Vergeet het maar, Blizzard. Het wordt nu onmogelijk om snel Marauders te kunnen trainen, terwijl je die juist hard nodig hebt om jezelf te kunnen verdedigen tegen de Zerg. Sorry, maar ik voorzie heel veel problemen."

    Marauders? Zerg? Damn ik ben zo’n StarCraft leek. 😛

  4.   
    fdennis's avatar

    Dat is 2012:O dat voelt wel erg lang aan.

  5.   
    Dmf Precision's avatar

    Jonah schreef, "Dit is dus echt ronduit belachelijk. Barracks hebben een Supply Depot nodig voortaan? Vergeet het maar, Blizzard. Het wordt nu onmogelijk om snel Marauders te kunnen trainen, terwijl je die juist hard nodig hebt om jezelf te kunnen verdedigen tegen de Zerg. Sorry, maar ik voorzie heel veel problemen."

    uhm, ik weet niet hoor, maar hoe vaak maak je nou een refinery, een barracks met tech lab en dan ook nog een marauder voordat je een supply depot maakt en dat allemaal met amper scv’s maken? en ook, marauders zijn wel de laatste unit die je nodig hebt om early zerg pressure af te houden.

  6.   
    JonsoN's avatar

    Die mannen van Blizzard nemen altijd wel de tijd voor hun projecten zeg.. 😛

  7.   
    Jonah's avatar

    Dmf Precision schreef, "

    ”Jonah” schreef, "Dit is dus echt ronduit belachelijk. Barracks hebben een Supply Depot nodig voortaan? Vergeet het maar, Blizzard. Het wordt nu onmogelijk om snel Marauders te kunnen trainen, terwijl je die juist hard nodig hebt om jezelf te kunnen verdedigen tegen de Zerg. Sorry, maar ik voorzie heel veel problemen."

    uhm, ik weet niet hoor, maar hoe vaak maak je nou een refinery, een barracks met tech lab en dan ook nog een marauder voordat je een supply depot maakt en dat allemaal met amper scv’s maken? en ook, marauders zijn wel de laatste unit die je nodig hebt om early zerg pressure af te houden."

    Het punt is dat je nu een extra 100 Minerals moet besteden voor elke Barracks. Dat betekent dus dat je in het begin een EXTRA Supply Depot moet bouwen om je Barracks te bouwen én ruimte over te houden voor units. Die 100 extra Minerals + de extra tijd die dan nodig is om de Barracks draaiende te krijgen, zijn dus moordend. Als ik nu dus drie of vier Barracks draaiende wil hebben, dan kost het me 300-400 Minerals extra en dat zijn Minerals die ik anders had kunnen besteden aan units.

  8.   
    soulzx3's avatar

    hmm zo veel maakt dat voor terra niet uit, ik begin altijd met sup depot… dit is alleen kut voor proxy, maar dat is lame : ] gwn wallen met sup+rax+bunk met marines,, bovendien zijn marines beter vs lings dan marrauders 😛
    achja, ik heb nooit last van zerg die me pwnen alsk terr ben : ]

  9.   
    soulzx3's avatar

    Jonah schreef, "

    ”Dmf Precision” schreef, "[quote=”Jonah”].."

    uhm, ik weet niet hoor, maar hoe vaak maak je nou een refinery, een barracks met tech lab en dan ook nog een marauder voordat je een supply depot maakt en dat allemaal met amper scv’s maken? en ook, marauders zijn wel de laatste unit die je nodig hebt om early zerg pressure af te houden."

    Het punt is dat je nu een extra 100 Minerals moet besteden voor elke Barracks. Dat betekent dus dat je in het begin een EXTRA Supply Depot moet bouwen om je Barracks te bouwen én ruimte over te houden voor units. Die 100 extra Minerals + de extra tijd die dan nodig is om de Barracks draaiende te krijgen, zijn dus moordend. Als ik nu dus drie of vier Barracks draaiende wil hebben, dan kost het me 300-400 Minerals extra en dat zijn Minerals die ik anders had kunnen besteden aan units.[/quote]
    maar uhmm, je hebt sup depot als req. nodig niet per rax 1 sup…, het is toch ook niet per thor die je wilt maken 1 armory : ]

  10.   
    Jonah's avatar

    soulzx3″]

    ”Jonah schreef, "[quote=”Dmf Precision” schreef, ".."

    Het punt is dat je nu een extra 100 Minerals moet besteden voor elke Barracks. Dat betekent dus dat je in het begin een EXTRA Supply Depot moet bouwen om je Barracks te bouwen én ruimte over te houden voor units. Die 100 extra Minerals + de extra tijd die dan nodig is om de Barracks draaiende te krijgen, zijn dus moordend. Als ik nu dus drie of vier Barracks draaiende wil hebben, dan kost het me 300-400 Minerals extra en dat zijn Minerals die ik anders had kunnen besteden aan units."

    maar uhmm, je hebt sup depot als req. nodig niet per rax 1 sup…, het is toch ook niet per thor die je wilt maken 1 armory : ] [/quote]
    Ah, dus toch. Ik kwam een draadje tegen op B.net dat het dus verkeerd geïnterpreteerd heeft. My bad. 😛

  11.   
    Tadao's avatar

    .. die barracks-supply depot is onnozel. supply depot nodig voor marauders of reapers, ok, maar niet marines!

  12.   
    Tha Destiny's avatar

    Volgende patch worden de Zerg weer generfd vermoed ik 😛

  13.   
    kasper1221's avatar

    R1chard schreef, "

    ”Jonah” schreef, "Dit is dus echt ronduit belachelijk. Barracks hebben een Supply Depot nodig voortaan? Vergeet het maar, Blizzard. Het wordt nu onmogelijk om snel Marauders te kunnen trainen, terwijl je die juist hard nodig hebt om jezelf te kunnen verdedigen tegen de Zerg. Sorry, maar ik voorzie heel veel problemen."

    Marauders? Zerg? Damn ik ben zo’n StarCraft leek. 😛 "

    lol niet de enige

  14.   
    ridiculus's avatar

    JonsoN schreef, "Die mannen van Blizzard nemen altijd wel de tijd voor hun projecten zeg.. :P"

    K heb liever dat ze hun tijd nemen en dat het dan ook uitkomt dan dat ze de release te vroeg instellen en dan de hele handel moeten uitstellen 😉

  15.   
    ExtremeDotCom's avatar

    WoW was eerst aan de beurd he :d