BioWare heeft tijdens de Comic-Con wat meer informatie over Dragon Age 2 naar buiten gebracht, het vervolg op het bijzonder sterke Dragon Age: Origins. Zo heeft men de keuzes tijdens dialogen een stuk simpeler gemaakt. Je kunt straks in Dragon Age 2 kiezen voor drie keuzes tijdens een gesprek, aan de hand van een bijpassend icoontje: een olijftak staat voor “goed”, een Grieks masker staat voor “gemeen” en een rode vuist levert een “badass” keuze op.
Verder kan je op sommige momenten tijdens dialogen ervoor kiezen dat een teamgenoot een bepaalde situatie op een cinematische manier afhandelt. Als voorbeeld gaf men een moment waarop een groep orcs letterlijk in stukken gehakt werd, waarbij jij kunt kiezen wie van je groepsgenoten dat doet.
De real-time combat zal ook nog meer in het oog springen, met ledematen die rondvliegen en torso’s die afgehakt worden. Volgens BioWare werkt men hard aan het uiterlijk van de game en vooral de console-versies moeten er straks mooier uit gaan zien. Dit alles komt geheel in lijn met de nieuwe visuele uitstraling van de game, die omschreven wordt als een “subtle, comic-book look”.
Dragon Age 2 verschijnt in maart 2011 en bevat verder een dynamisch combat systeem, tactiek, veel diepgang en een uitgebreid en meeslepend verhaal.
Update
Met dank aan Daodan voor de oplettendheid, en IGN voor de slordige verslaggeving: de versimpeling van de keuzes bleek om een bepaalde situatie te gaan. Er komen dus absoluut meer dan drie keuzes, die ook niet per se aan vaste icoontjes verbonden zijn. Goed nieuws dus voor de fanatieke Dragon Age-spelers die graag veel keuze en nuance hebben tijdens dialogen.
Ben vooral benieuwd naar de grafische stijl. Ik vond juist de graphics van Dragon Age Origins echt heel vet 8)
mwah, ik heb liever de oude methode in de dialoog,dan weet ik wat ik zeg o.o
Jammer van die versimpelde dialogen. Het leuke aan de eerste Dragon Age was juist dat er altijd wel een antwoord van je eigen keuze bijstond. Ook subtielere opties, die niet direct goed of slecht waren. Het lijkt erop of Bioware in hun eerste delen graag complexe dingen doet en het daarna versimpelt. Zie Mass Effect en nu ook Dragon Age.
Wel als ik kijk naar Mass Effect 1 en 2 dan was ik blij met de versimpeling, wat betreft deel 2 van Dragon Age wel het komt van Bioware af en die staat toch wel voor kwaliteit vind ik we zullen zien wat het eind resultaat ons gaat geven.
volgens mij gaat dit hem niet worden
geen origins meer, maar 3 keuzes in een gesprek, geen verbeterde grapics
alleen die vliegende ledematen spreken me nog aan
Jammer….wel leuk voor randdebielen dat ze het nu ook kunnen spelen :-s
Just to let you know, dit nieuws klopt niet. Eurogamer heeft het van IGN, die een demonstratie kregen, maar die hebben slordig reportagewerk afgeleverd.
Wat quotes van BioWare developers op het forum:
“I imagine that’s the only dialogue he saw? The demo is pretty action-packed and there’s only the one conversation– which, yes, has three options in it. As has been said elsewhere in this thread, however, that’s not all we’re limited to.
The personality options (which the article mis-characterizes, I’m afraid– they may have been more his impression of the lines he saw rather than our explanation of them) have a bit more complexity as to what they affect. That’s probably part of a larger conversation, however, so we’ll talk about it at length later.”
— David Gaider
En waar slaat dat op? 🙄
Er zijn gewoon mensen die niet goed Engels kunnen spreken (ik weet niet of er meerdere talen in het spel waren).
Dus is het logisch dat ze het makkelijker maken zodat meer mensen het beter kunnen spelen.
Mensen die geen engels kunnen moeten gewoon geen games spelen.
Die versimpelde dialoog is echt belachelijk.
Is er een nieuwe doelgroep ofzo voor mensen met IQ onder de 60.
Straks komt er nog een Rockband: Yosties.
Ik heb liever dat ik weet wat ik zeg. 😡
Beetje een onnodige, maar wel grappige reactie 😆
Maar het blijkt dus dat het niet zo versimpelt gaat worden als sommige mensen denken. Van mij hoeft het ook zeker niet! Al moet ik wel toegeven dat sommige conversaties in de game wel erg langdradig waren.
En wat gebeurt er nou met de originele Warden en Morrigan? hoop dat deel 2 toch een beetje info geeft daarover.
oh gelukkig maar:D
DA2 zie ik wel zitten. Ik check hem wel ff uit 😉
moet ik hierbij denken aan stijl van borderlands ??
Nope, zo drastisch is het bij lange na niet. Het is nog steeds ‘Dragon Age’ met verbeterde visuals en daarbij een hele subtiele andere art-style.
Trieste opmerking, jij weet dus duidelijk niet waar je over praat.
Jammer..
Er horen ook neutrale reacties te zijn.
er is dus al gezegt, het bericht klopt niet
Thnx voor de alertheid, ik heb even een update toegevoegd. 🙂
Ah , dat is mooi 😀
Oh dat is al beter:D
sorry mensen ik lees niet vaak reacties, dat doe ik altijd als laatste.
Maar blijkbaar heeft gamersnet dat ook niet zo snel gedaan 😛
phew, gelukkig 😆
wo jij bent wel stoer man 🙄
het is dus maar de vraag of het klopt, maar het zou wel jammer zijn 🙂
nee een van de geniaaste dingen uit 1 waren de gesprekken en de dialoog keuzes