Een bedrijf dat onderzoek doet naar wat gamers verwachten van games, Play Insights, heeft onlangs een enquête doen uitgaan naar haar leden met de vraag of een karmasysteem voor GTA een waardevolle toevoeging zou zijn. De volledige vraag luidde als volgt:
- Do you think Grand Theft Auto would benefit from having a “karma” system or “good” vs. “evil” actions mechanism that allowed you to choose your overall path by doing good or bad actions, where those actions have an accumulative impact on how the game unfolds? When answering, please consider the idea of being “good” or “evil” and NOT the particular execution / how this feature would be implemented.
Uiteraard is een dergelijke enquête geen aanleiding om in de volgende GTA game een karmasysteem te verwachten, maar het lijkt er in ieder geval wel op dat Rockstar het overweegt.
Spelers betreden in Grand Theft Auto IV opnieuw Liberty City, maar dit keer in de schoenen van de Oost-Europese immigrant Niko Bellic. Niko is gelokt door zijn neef met de belofte van grote huizen, glimmende auto’s en andere luxes die men zich in Oost-Europa niet kan veroorloven. Eenmaal aangekomen blijkt neef echter te wonen in de ghetto, rijdt enkel de rijke elite in luxe auto’s en blijkt Amerika even corrupt als thuis. Niko komt terecht in het maffiacircuit en moet de al de rommel van zijn neef opruimen.
Om dat te doen maakt Niko gebruik van zijn mobiele telefoon. Daarmee kan je nu mensen bellen om missie’s aan te nemen, radio te luisteren en date’s te regelen. Om overal in de stad te komen kan je auto’s beroven, maar nu ook gewoon de taxi nemen. Dit allemaal in de naam van realisme, want GTA IV is opeens een stuk minder cartoonesk dan zijn voorgangers. Liberty City is natuurlijk niet hetzelfde als in GTA III. De stad is veranderd en is nu meer het evenbeeld van de metropool New York dan voorheen. Belangrijk is dat het spel zich meer verticaal af zal spelen: spelers kunnen alle gebouwen op, brandtrappen nemen enzovoort, om weg te komen van de politie.
Wil je meer weten over Grand Thefth Auto IV? Check dan snel onze review!
Grand Theft Auto IV is reeds verschenen voor de PlayStation 3, Xbox 360 en PC.
loool, gaan ze denk ik echt niet doen, GTA=GTA en blijft GTA
Hahaha hoe moet je dan door de missie komen, door te praten met een drugsdealer of die alsjeblieft wil stopen met het dealen van drugs. 😆
Even nadenken slimbo’s, je kan samen met de politie werken (GOOD) of tegen de politie (EVIL)…. 🙄
Haha ja 😀 Ik weet het allemaal niet ik zie wel hoe het uit gaat pakken 😛
Lijkt me opzich wel vet, maar dan moeten ze wel bij elke missie 2 kanten maken dat als je good bent bijv. een drugsdealer moet slopen met popo erbij en als je evil bent dat je hem moet beschermen. 🙂
Evil ftw 😀
Iedereen is altijd Evil maar ik ben vaak good. Ik heb alle Little Sisters in Bioshock gered!
Lol, het enige wat je krijgt is mensen die wedstrijdjes houden wie de laagste karma heeft 😀
Nou het schijnt dat slechts 1 op de 5 mensen ervoor kozen in InFamous (het is niet compleet toevallig dat ik deze game nu noem) om het slechte pad te kiezen. 80% wilde gewoon de braverik uithangen. Ik denk echter wel dat die verhoudingen nogal wat zullen verschillen in GTA, maar het is toch wel een erg groot verschil.
AM i EVIL? YES I F*CKING AM! 😛
haha lol dat gaat echt nieet gebeuren hooor 😛
Dat staat er ook, het gaat niet gebeuren maar het is ook maar een vraag, zou je het leuk vinden.
Bij alle games van de GTA serie sta je toch aan de slechte kant (vanuit je character goed maar toch).
Rockstar zal wel weer de juiste keuze maken! 😀
Hahahahha 😆
Het is best wel een goed idee. Dan heb je weer een reden voor de game meerde x te spelen. Alhoewel hoop ik dat er meer variatie is in de missies want ik vond GTA IV te eentonig
Ik denk dat dit de spel zal ruineren.
Je bent een fucking gangster met alle wapens drugs alles..
natuurlijk heb je dan een duivel karma…
Omg..
En als je ook de goederik kan spelen zoals bij politie werken etc..
dan is het geen grand theft auto meer..
Politie (GOOD) Gangster (EVIL) 🙂
Good Cop/Bad Cop 😛
Er zit wel potentie in, als de politie een klein beetje corrupt is dan, maar dat zit wel snor. Stel, je hebt een heel goed karma door bijvoorbeeld de politie ergens mee te hebben (bijvoorbeeld met drugsdealers vinden – dan help je namelijk ook de concurrentie uit de wereld ) geholpen, dan kan je het zo maken dat de politie een autokaping sneller ‘niet zal zien’.
Dat zou inderdaad wel grappig zijn, en dat gebeurd in het echt ook..
Niet dat je daar blij mee moet zijn. Maar toch
Het zou wel kick zijn als ze dat in een game kunnen verwerken
Doet me denken aan True Crime. Daar heb je ook een Good Cop / Bad Cop systeem.
Dat is eigenlijk wel een goed iddee :D. Als je de politie helpt met andere misdadigers aan te houden voor minder concurrentie zouden ze meer dingen door de hand zien 😀
Iedereen is altijd Evil maar ik ben vaak good. Ik heb alle Little Sisters in Bioshock gered![/quote]
het is GTA, geen bioshock 😆
ik vind dan wel dat je t ook ff moet kunnen uitzetten buiten missies om want anders kan je niet eens meer iemand vermoorden omdat je anders evil karma krijgt t zou beter zijn als je t buiten de missies om kom uitzetten 😛
Hahaha GTA en de goederik uithangen, dat kan niet in mijn ogen en ook van andere gamers denk ik 😆
Dat betekend dus ook dat je niet te snel mag rijden.. en als t stoplicht op rood staat dat je moet stoppen.. yeahhh 🙄 😛