MENU

Treyarch: Black Ops II gaat de regels in het FPS-genre voor altijd veranderen

David Antony, game director van Black Ops II heeft meer gedetailleerde informatie vrijgegeven omtrent de singleplayer van het nieuwste deel in de Call of Duty-serie. Antony zegt dat het ontwikkelteam ambitieuzer is dan ooit. Tijdens het proces werken ze continu vanuit de vraag; wat kunnen we doen, om ervoor te zorgen dat spelers terug willen komen voor de singleplayer?

The only thing we thought about when we put together the Black Ops team was: ‘how can we give people a genuine reason to come back and play?’ Black Ops was the first time we had essentially collapsed all of the teams we had at Treyarch together into one. It took time for that to settle down.
Tijdens de ontwikkeling van het eerste deel in de Black Ops-serie, was het de allereerste keer dat alle ontwikkelteams van Treyarch de koppen bij elkaar staken. Dat leverde een periode van gewenning op, waardoor er weinig tijd was voor echte innovatie.

Aan het begin van het ontwikkelingsproces van Black Ops II stond het team er al en waren ze al helemaal op elkaar ingewerkt, waardoor ze de ideeën kunnen uitvoeren waar tijdens de ontwikkeling van Black Ops I geen tijd voor was. Vanaf het moment dat er een Go werd gegeven voor de start van het project, hebben ze de standaardregels voor verhaalverloop in het FPS-genre veranderd.

At the start of Black Ops 2 we had this team ready to roll from day one, so we wanted to be more ambitious than we’ve ever been in anything we’ve ever worked on. Right from the word go, we rewrote the rules – what could we do differently to raise peoples’ expectations right from the start? So this is in our DNA; this is how we are approaching this game.
Hollywood screenwriter David Goyer werkt vanaf het begin aan het verhaal van Black Ops II, in tegenstelling tot het eerste deel waarbij hij alleen verantwoordelijk was voor de veranderingen in het verhaal in de laatste drie maanden van de ontwikkeling. David Goyer wil de verhaalvertelling in het FPS-genre voor altijd veranderen door de speler voor een groot aantal keuzes te zetten, die allen van invloed zijn voor het verhaalverloop van de game.

Er zijn karakters verwerkt in de game die belangrijk zijn voor het verhaal en die afhankelijk van de beslissingen die jij neemt, blijven leven of dood gaan. Deze beslissingen gaan zover, dat het einde van de game hierdoor zwaar beïnvloed wordt.

So the sandbox levels, these are called Strike Force, Let me explain the overall branching story; you have characters – main characters – in the story who will live or die depending on what you do, and it’s not just what you do – it’s the choices you make and your skill in Strike Force. So depending on how skilful you are on those levels, it’ll actually have an influence on the overall Cold War that’s going on. But there are also decisions to be made in the campaign. Say you’ve got to stay on point during a mission but you see a squad mate in danger. So you have to ask yourself: are you going to help him, or are you going to stay on mission? Depending on how you approach that it’ll influence the story; it may even influence the survival of characters
You play the game when it comes out in November, and you’re all likely to get different outcomes. So when you get to the end of the game we’re going to make it very clear to you the different things that could have happened. We’re going to make it clear that if somebody died, that that person could have survived.

We’re going to make it clear that the Cold War with China was lost or didn’t go well – but that wasn’t necessarily the only outcome. We’re going to make it clear that [villain] Raul Menendez succeeded or failed at certain things owing to your actions.So when you get to the end of that game you’re probably going to want to replay it to see how things could have changed if you’d have played in a different way. So you guys could be talking to each other about Black Ops [1] and you could be saying: ‘remember when Frank Woods did this in the level?’ And you’d say: ‘What? He’s dead!’ These kind of things are going to happen; you’ll have these conversations about Black Ops 2. I think it’s going to be a really interesting experience for people.

Vanaf november kunnen we aan de slag met de nieuwe Call of Duty en wij zijn benieuwd naar de uitwerking van het verhaal. Wat denken jullie? Is Treyarch ertoe in staat om een intrigerend verhaal neer te zetten, die volledig dynamisch veranderd aan de hand van jouw acties?

  1.   
    ozzman's avatar

    ja ja, eerst zien de geloven.

  2.   
    FishHookz's avatar

    Volgensmij heeft Treyarch en Infinity Ward zoveel dingen gezegd met te hoge verwachtingen dat ze het zelf zijn gaan geloven 😆

  3.   
    N360Gamer's avatar

    Wacht eens even, wordt hier nog daadwerkelijk Call of Duty en verandering in één zin gebruikt? 😮 Mijn vertrouwen in CoD ben ik al een tijdje geleden verloren, dus ook hier geloof ik vrij weinig van! 🙄

  4.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Ik vind het idee wel harstikke leuk dat ze een soort sandbox ervan hebben gemaakt, dat je niet één weg in hoeft te volgen maar dat je meer keuzes krijgt hoe je een missie gaat spelen en hoe je het afmaakt.
    Iets wat ik nog nooit heb gezien in welke fps dan ook.

  5.   
    Svenis's avatar

    wat speelt dat nu een rol dat je de singleplayer 1 keer of 20 keer speelt.
    Sommige gaan dat een goei verhaal vinden, dus zij zullen dat waarschijnlijk nog eens spelen bv. eerste keer regular en dan later op veteran fzo.
    Of ik spel eerst op regular en dan veteran (alleen bij mw reeks gedaan XD) en ook voor trophies 😆
    ik vind zolang ze dat spel spelen single – of multiplayer zou ik als maker content zijn

  6.   
    gatemaster64's avatar

    GN ”Assassin” schreef, "Volgensmij heeft Treyarch en Infinity Ward zoveel dingen gezegd met te hoge verwachtingen dat ze het zelf zijn gaan geloven 😆 "

    treyarch is beter dan infinity ward! 😀

    dit zou infinity ward nooit gedaan hebben denk ik!

  7.   
    Boxer's avatar

    Is het natuurlijk als dit me eigenlijk aan het lachen maakt. Ik heb de hoop een beetje opgegeven op de hele CoD serie, volgens mij gaat ie al iets te lang mee.

  8.   
    soldierarjan's avatar

    ze zeggen nu dat je keuze kan maken maar niet hoeveel die invloed hebben op de game zelf uiteindelijk zal het niet veel bijzonders voorstellen denk iets wat we in andere games al hebben gezien.

  9.   
    FishHookz's avatar

    gatemaster64″][quote=”GN ”Assassin” schreef, "Volgensmij heeft Treyarch en Infinity Ward zoveel dingen gezegd met te hoge verwachtingen dat ze het zelf zijn gaan geloven 😆 "

    treyarch is beter dan infinity ward! 😀
    dit zou infinity ward nooit gedaan hebben denk ik!
    [/quote]
    Als ik zou moeten kiezen zou ik toch gaan voor Treyarch aangezien hun mijn leven compleet hebben gemaakt met World at War Nazi Zombie’s 🙂

  10.   
    King of Heroes's avatar

    Klinkt goed… 🙂 Alleen nog zien of het zo ook gaat zijn! 😛

  11.   
    blackname's avatar

    jongens we zeuren constant om verandering lijkt het een keer of ze naar ons luisteren gaan jullie zo reageren, enige waar ze jullie blijkbaar blij mee kunnen maken is met een nieuwe engine wat de meeste van jullie puur voor de graphics willen en je kan veel zeggen maar Call of Duty heeft lang niet de slechste graphics dus wees ook een keer niet zo sceptisch.

  12.   
    HellViperX's avatar

    ozzman schreef, "ja ja, eerst zien de geloven."

    +1 🙄

  13.   
    Kpyne's avatar

    GN ”Assassin” schreef, "Volgensmij heeft Treyarch en Infinity Ward zoveel dingen gezegd met te hoge verwachtingen dat ze het zelf zijn gaan geloven 😆 "

    dus dat ^^

  14.   
    Neolite's avatar

    Elke nieuwe Call of Duty vernieuwd het genre, herschrijft de regels, gaat iedereen verbazen en de belangrijkste gaat vernieuwen. Nou, hier komt keer op keer niets van terecht en ook deze keer gaat het “eerst zien, dan geloven” wederom op.

  15.   
    huntedjohan's avatar

    blackname schreef, "jongens we zeuren constant om verandering lijkt het een keer of ze naar ons luisteren gaan jullie zo reageren, enige waar ze jullie blijkbaar blij mee kunnen maken is met een nieuwe engine wat de meeste van jullie puur voor de graphics willen en je kan veel zeggen maar Call of Duty heeft lang niet de slechste graphics dus wees ook een keer niet zo sceptisch. "

    dus ze luisteren niet naar ons? wij willen namelijk een graphisch spel dat mee kan met de huidige standaard, geen simpele console port! als ze dan willen luisteren kom dan eerst met graphische vernieuwingen. denk dat ze daar meer mee bereiken als deze vernieuwingen. de meeste CoD spelers kopen het puur voor de multiplay, dus waarom ze de singleplay zo erg willen aanpassen begrijp ik al niet helemaal.

  16.   
    Kenneloth's avatar

    huntedjohan schreef, "

    ”blackname” schreef, "jongens we zeuren constant om verandering lijkt het een keer of ze naar ons luisteren gaan jullie zo reageren, enige waar ze jullie blijkbaar blij mee kunnen maken is met een nieuwe engine wat de meeste van jullie puur voor de graphics willen en je kan veel zeggen maar Call of Duty heeft lang niet de slechste graphics dus wees ook een keer niet zo sceptisch. "

    dus ze luisteren niet naar ons? wij willen namelijk een graphisch spel dat mee kan met de huidige standaard, geen simpele console port! als ze dan willen luisteren kom dan eerst met graphische vernieuwingen. denk dat ze daar meer mee bereiken als deze vernieuwingen. de meeste CoD spelers kopen het puur voor de multiplay, dus waarom ze de singleplay zo erg willen aanpassen begrijp ik al niet helemaal. "

    Gameplay boven alles!

  17.   
    RenevdGijp's avatar

    Dat zeggen ze allemaal…..

  18.   
    dmb97's avatar

    huntedjohan schreef, "

    ”blackname” schreef, "jongens we zeuren constant om verandering lijkt het een keer of ze naar ons luisteren gaan jullie zo reageren, enige waar ze jullie blijkbaar blij mee kunnen maken is met een nieuwe engine wat de meeste van jullie puur voor de graphics willen en je kan veel zeggen maar Call of Duty heeft lang niet de slechste graphics dus wees ook een keer niet zo sceptisch. "

    dus ze luisteren niet naar ons? wij willen namelijk een graphisch spel dat mee kan met de huidige standaard, geen simpele console port! als ze dan willen luisteren kom dan eerst met graphische vernieuwingen. denk dat ze daar meer mee bereiken als deze vernieuwingen. de meeste CoD spelers kopen het puur voor de multiplay, dus waarom ze de singleplay zo erg willen aanpassen begrijp ik al niet helemaal. "

    Dan moet je het niet kopen als je ZOOOO op graphics geilt ik word dood ziek van dat stelletje ouwe wijven dat de hele tijd loopt te zeiken over graphics en als er een game komt met super graphics dan lopen ze te zeiken dat ze een nieuwe videokaart moeten kopen koop het spel dan niet maar zeg niet 10.000 keer hetzelfde gezeik over GRAPHICS.

  19.   
    AweSomeGlory's avatar

    Ik hoop echt dat ze het ook echt gaan doen, en niet dat ze het niet waar maken.