Daar veel ontwikkelaars en uitgevers het moeilijk hebben momenteel en mogelijk zelfs sluiten, start Electronic Arts vrolijk een nieuwe studio. Inwoners van Zweden mogen namelijk de ontwikkelaar EA Gothenburg verwelkomen.
..focused on making a new generation of games using the Frostbite 2 engine.Electronic Arts is benieuwd hoe consumenten reageren, dus nodigt het bedrijf bezoekers van de GDC 12 uit om te komen kijken naar de booth van de Zweedse studio.
Gemeld is dat EA Gothenburg zich vooral gaat richten op het verder ontwikkelen van de Frostbite 2.0-engine, die al gebruikt is voor games als Battlefield 3 en Need for Speed: The Run. Of de studio ook games gaat produceren is onbekend, maar er wordt veel personeel gezocht voor verscheidene functies.
Hopelijk komen daar veel mensen aan het werk die recentelijk nog ontslagen werden door blizzard en THQ. Zou mooi zijn als iedereen in de game industrie gewoon werk heeft natuurlijk. Ben benieuwd naar nieuwe games voor de frostbite engine.
De eerste zin made me do “Whut”?
Maar ja, EA heeft niet voor niks een markt waarde van 20 miljard, ze kunnen zich makkelijk een studio veroorloven en er zijn aardig wat studio’s in Zweden, denk aan DICE en Mojang die het allebei zeer goed doen.
Jawel, Mirror’s Edge 2. Daar komt hij aan. 😉
Dat zou zo ongelofelijk vet zijn! 🙂
Waarom zouden ze daar een nieuwe studio op plaatsen?
Waarom niet?
Het was meer een wilde uitspraak, maar opzich niet geheel ondenkbaar. Dat Mirror’s Edge 2 in ontwikkeling is, is in de wandelgangen inmiddels wel bekend. De ontwikkeling gaat welliswaar bijzonder moeizaam (vorig jaar werd een conceptversie nog van tafel geveegd) maar er word zeker aan gewerkt.
EA’s studio, Digital Illusions CE, de ontwikkelaar van het eerste deel, zit relatief dichtbij, in Stockholm. Momenteel zijn zij nog druk bezig met Battlefield, dus ik denk niet dat ze daar momenteel hard aan ME zullen werken. Een 2e studio ‘om de hoek’ om een dergelijk project op zich te nemen is natuurlijk een ideale situatie. Plus het feit dat we weten dat ME2 op de Frostbite Engine 2.0 zal draaien, en dat is precies waar deze studio zich op zal richten.
True, maar dan heb je wel een grote kans dat veel mensen van DICE overgezet zullen worden waarna je 2 studio’s hebt (wat eerst 1 was) een voor Battlefield en een voor Mirror’s Edge, gezien DICE behoorlijk groot is kunnen ze dit denk ik ook wel doen.