Eidos Montreal: Deus Ex bosses zijn te zwak

David Anfossi, werkzaam als producer bij Eidos Montreal, geeft in een interview met Edge Magazine toe dat de bosses in Deus Ex: Human Revolution de zwakke plek van het spel zijn. Anfossi laat weten dat Eidos Montreal er van op de hoogte was dat ze niet optimaal verwezenlijkt waren, maar dat er niet genoeg tijd was voor het team om dit te verbeteren. Hij meent dat de ontwikkelaar wel volledig achter de beslissing staat om de bosses in het spel te houden.

“The boss fights were too much for the team to do internally in the time we had. We totally underestimated the effort to do that correctly. We had to work with an external supplier with that, but the design and everything is from the team at Eidos Montreal.”
Toch is Anfossi, vooral vanwege het brede scala aan mechanica in de game héél trots op zijn team. Het kostte het team zeker twee jaar en was, aldus Anfossi, vanaf het begin tot het einde een ‘pure nachtmerrie’. Als hij dan ook, wat betreft de bosses, de kans zou krijgen om alles opnieuw te doen, dan zou hij ze er alsnog inlaten.
“There are two options: no boss fights, or do boss fights correctly,” he said. “I’m pretty sure that now we have the knowledge to do it correctly.

  1.   
    Vlad-x's avatar

    Ik vond ze idd ook wat matig. Ik was met een stealth build bij de eerste boss aangekomen, en ik kon niets. Gelukkig stonden er explosieve vaten en kwam ik op het idee om ze naar z’n kop te smijten. En gelukkig hebben we de typhoon nog.

    Maar het was niet wat je noemt een boss-fight die je voldoening geeft als je m verslaat. Het was meer dat de frustratie er eindelijk vanaf is. Jammer, maar gelukkig is de rest van de game awesome. 😀

  2.   
    pepijn499's avatar

    Dit was inderdaad een van de grootste klachten, als je een full-stealth runthrough deed moest je wel plots bosses vermoorden met je guns, waar je natuurlijk niet echt voor geschikt was dan. Geen goede uitvoering, maar wel mooi dat ze op deze manier nog even terugblikken op een fout in hun game.