Elk schietspel bevat tegenwoordig een speciaal menu waarin je statistieken over jouw prestaties kunt opvragen. Hoeveel wedstrijden je hebt gewonnen, hoeveel vlaggen je hebt veroverd en vaak ook wat je kill/death-ratio is. Zo’n kill/death-ratio beschrijft hoeveel mensen jij gemiddeld vermoordt voordat je zelf wordt omgelegd. Een voorbeeld: heb je in totaal 200 mensen om zeep geholpen en ben je zelf pas 100 keer gestorven, dan heb je een kill/death-ratio van 2.0. Opvallend genoeg was het kill/death-ratio niet op te vragen op de onlangs geopende Uncharted 3 statistieken website. Vandaag liet Arne Meyer van Naughty Dog weten daar opzettelijk voor te hebben gekozen:
We’re not showing K/DR on any of our online stats – it encourages breaking the spirit of the game. So we’re taking a hard line on this to see if it has any effect.Volgens Meyer deden sommige spelers er in Uncharted 2 alles aan om een hoger kill/death-ratio te krijgen, tot afschuw van veel spelers:
A graph or spread should give you all the info you would want. If you really want your ratio, take the time to break out the calculator. There is too much focus on padding this stat to the detriment of the rest of the community and our experience with U2 has been that some players will abuse anything to bump up their KDR. I would have figured that kill-farming would be universally abhorred.Mensen die toch ontzettend benieuwd zijn naar hun kill/death-ratio, kunnen zoals Meyer aangaf hun rekenmachine erbij pakken om dit te berekenen. Uncharted 3: Drake’s Deception ligt op 2 november in de winkels.
Ik ben het hier helemaal mee eens, mensen maken zich echt veel te druk over hun K/D. Dat haalt de lol van het spel er een beetje af.
Je merkt het ook in de BF3 beta, (bijna) niemand gaat naar de M-COMs toe omdat ze dan dood kunnen gaan. Dat is slecht voor je K/D.
Precies! Goed dat ze hiervan afzien, nu krijg je ook meer mensen die puur voor plezier spelen en dus ook gaan kloten
Super!
Stats verneuken vaak objective games, veel mensen verliezen liever dan dat ze een paar keer dood gaan zodat ze mogelijk kunnen winnen. Daarom ben ik bij bijv. Red Orchestra 2 blij dat het in ieder geval niet tijdens de game getoond wordt.
Helemaal mee eens, kijk naar Team Fortress 2. Je kills en death’s zijn te vinden maar staan niet in de normale statistieken en je kan ze ook niet zien van die van je team genoten, zo kijk je eerder naar Hoe goed heeft iemand gespeeld in plaats van hoe goed kan iemand, iemand doden.
Mooi om dit te lezen! Vind het zelf ook wel crap die k/d ratio het zet mensen vaak om om te gaan cheaten.
zouden ze in cod beter ook doen. Ik denk toch dat het dit is dat ervoor zorgt dat het online geen teamwork is bij de modes waar het toch zou moeten. Zelf let ik eigenlijk nooit op de kd verhouding ik speel gewoon hoe ik denk dat ik mijn team het meest profijt kan geven.
Call of Duty gaat niet om teamwork, daar is Battlefield voor. Call of Duty gaat om kills om (jawel) Killstreaks op te bouwen om zo nog meer kills en daarmee dus punten te verzamelen.
Kijk naar de volgende modes: S&D – Enigste waarbij de bom planten echt handig is.
Headquarters – Kills maken terwijl je iets verdedigd / aanvalt – killstreaks verdienen.
Demolition – Kills maken om je doel te beschermen / aan te vallen, meer kill = meer killstreaks = meer kills.
TDM – Alleen kills maken – killstreaks verdienen.
En al die CODGame dingen (hoe het ook heten mag) zijn ook alleen kill-based.
Goed bezig
Het verpest idd de lol, maar ben het er niet mee eens hoe hun het doen.
Er is natuurlijk een TDM, FFA aanwezig in shooters dus had het dan alleen daar op gehouden. objective modus hadden ze k/d ratio weg kunnen laten, maar voor de rest, waar het puur om de kills gaat, mag van mij weer terug!
maar kom op? Uncharted 3 koop ik voor een klein deel voor de MP, het grootste gedeelte gaat uit naar de fantastische en prachtige verhaal lijn van UC!!!
Als je het zo bekijkt geldt voor Battlefield precies hetzelfde. Conquest = kills maken zodat de tickets van de tegenstanders omlaag gaan en zodat de tegenstander je punten niet kan cappen. Rush = kills maken zodat de aanvaller geen tickets meer heeft en de MCOM beschermen.