Vigil Games: ontwikkelen van multiplayer voor Darksiders II te moeilijk

De game Darksiders II krijgt geen multiplayer omdat de ontwikkelaar Vigil Games het ontwikkelen ervan te moeilijk vindt. Dit heeft Marvin Donald, game director bij Vigil Games, in een interview met IGN gezegd. Volgens Donald kost het al bijzonder veel tijd om voor ieder karakter (War in Darksiders en Death in het vervolg) een animatieset te maken. Een dergelijke animatieset heeft tussen de 800 en 1,000 animaties. En omdat beide karakters verschillende proporties hebben, kunnen de animaties niet gedeeld worden.

“When we put together the pitch for Darksiders 1, we wanted it to be multiplayer then. [But] it’s just too much work when you’re starting a brand new studio with a new [intellectual property] and you’re building your own technology. We’re also evolving the series into more of [a role-playing game], which was something else we wanted to do from the beginning, but we just didn’t have the resources or time or money to do it the first time around and do it justice.”
Donald hoopt dat het bij deel drie wel mogelijk is om co-op te spelen, maar dit heeft te maken met de voorzienigen die er op dat moment aanwezig zijn. Het is volgens hem te vroeg om te zeggen of het bij de volgende editie wel mogelijk is. Wel is hij van mening dat hij niet wil wachten tot deel vijf van Darksiders om dan pas een multiplayer optie te introduceren.

  1.   
    gragon3's avatar

    Darksiders 1 hoeft voor mij echt geen MP. Vind de game zo al vet genoeg

  2.   
    Petor's avatar

    Knap! Toegeven dat je ergens gewoon niet goed in bent en dan focussen op wat je wel kan. Daarom was deel 1 ook zo goed!

  3.   
    I_Eat_Noobsz's avatar

    ”gragon3″ schreef, "Darksiders 1 hoeft voor mij echt geen MP. Vind de game zo al vet genoeg"

    idd 😀