MENU

Uncharted 3 laat sterk staaltje werk zien in motion capture

De Uncharted-reeks wordt natuurlijk geprezen vanwege een van de beste graphics en animaties in de game-industrie en er is sinds Uncharted: Drake’s Fortune veel vordering geboekt qua technieken. In de eerste game werd motion capturing en de voice-acting apart van elkaar gedaan, nu wordt het allebei tegelijk opgenomen in een hoogstaande, technische ruimte.

Amy Hennig, creative director van Naughty Dog, laat in onderstaande video weten welke verbeteringen het bedrijf sinds de eerste game heeft gemaakt. Er wordt bijvoorbeeld gezegd dat Naughty Dog niet de MotionScan van L.A. Noire gebruikt, omdat je dan alleen gezichtsanimaties hebt, en de persoon in de game lijkt op de acteur. Daarnaast is het erg lastig alle bewegingen van het lichaam passend te krijgen met een hoofd dat stil heeft gezeten in een ruimte met meer dan dertig camera’s. Om die redenen gebruikt Naught Dog de ‘full body capture’ om alles soepel en kloppend te krijgen.

Ook zullen de acteurs van Nathan Drake en Victor Sullivan aan het woord komen, met de nodige humor van dien. Natuurlijk zien we ze ook even in actie, met hier en daar subtiele improvisatie.

Een klein, nieuw detail is hier mogelijk mee verkregen. Sullivan zegt tijdens het opnemen namelijk dat het echt iets voor Drake is om een jungle ergens in Frankrijk te vinden. Meer krijgen we op de E3 te horen en mogelijk ook meer gameplay-beelden te zien.

Bekijk hieronder de volledige video en een iets andere, korte versie van de PlayStation Blog met wat snelle beelden en een subtiel muziekje.


  1.   
    PsYkOfOoL's avatar

    al een maand geleden gezien

  2.   
    zbuiserd1970's avatar

    wel grappig

  3.   
    Update's avatar

    Leuk om dit eens te zien!

  4.   
    DeAdSeYe's avatar

    Eigelijk is het een vrij simpele techniek. TrackIR word gebruikt in games, die registreert jou bewegingen. Aangezien dit erg duur is, doen mensen het ook via hun webcam. Dan moet je infrarood ledtjes kopen (beste van Osram), dan foto folie (wat in de vroegere rolletjes zat) over de lens heen plakken, programma downloaden en kan je via faceAPI ingame je hoofd bewegen. Handig voor race of flight simulatie’s. Het kan ook zonder Infarood ledtjes alleen dan werkt het volgens mij wat minder soepel.

    Kijk je naar rechts gaat het beeld ook naar rechts, kijk je naar links gaat het beeld ook naar links.

    Als je een betaalde versie van FaceAPI hebt, dan kan je zelf ook je gezicht opnemen, en omzetten tot een 3D model. Denk hierbij aan L.A. Noure, leuke technieken allemaal.

  5.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Ik hoop dat de techniek die ze gebruiken net zo goed is als de in game beelden/gezichten van L.A. Noire.

  6.   
    rubenat's avatar

    leuk om dit soort dingen toch een keer te zien

  7.   
    Sa.'s avatar

    Gaaf! 😆

  8.   
    soldierarjan's avatar

    dit word zo goede game en zo gaan beweging en gezichten er goed kloppend eruit zien.

  9.   
    Daniel Z's avatar

    Ik vind die humor tussen al die personen zo geniaal en dat maakt Uncharted ook fantastisch. Die goede samenwerking, improvisatie en mensen met ervaring.