MENU

Trophy-alert in Heavy Rain alleen op gepaste momenten

Guillaume de Fondaumiere van ontwikkelaar Quantic Dream heeft een klein maar subtiel detail omtrent Heavy Rain naar buiten gebracht. Als je Trophies verdient tijdens het spelen krijg je hier pas een melding van op “gepaste momenten”. Men wil niet dat emotionele momenten verstoord worden door een bericht van een nieuwe Trophy. Zodoende zal je de bekende pop-ups pas zien als er even een rustig moment is.

In Heavy Rain staan vier personen centraal: Ethan Mars, Scott Shelby, Madison Paige en Norman Jayden. Je zult afwisselend met één van hen een missie spelen en elk personage heeft een ander lot, al zullen hun verhaallijnen zeker met elkaar te maken hebben. Het maken van keuzes staat centraal, waarbij je regelmatig emotionele en moeilijke momenten mee zult maken bij de zoektocht naar de beruchte Origami-killer. De game kent verder een contextgevoelige besturing, die lijkt op de besturing van Fahrenheit, het nodige speurwerk en Quick-Time-Events.

Wil je meer weten over Heavy Rain? Check dan ook eens onze E3-preview!

Heavy Rain verschijnt onder voorbehoud op 26 februari 2010 voor de PlayStation 3.

  1.   
    GameAC's avatar

    Een goede beslissing. Heavy Rain draait om immersie en een trophy pop up met een “ping!” is wel zwaar irritant dan.

  2.   
    LittleRemco01's avatar

    GameAC schreef, "Een goede beslissing. Heavy Rain draait om immersie en een trophy pop up met een “ping!” is wel zwaar irritant dan. "

    Inderdaad. Wel Slim Dat ze dat zo doen.

  3.   
    MaTriX's avatar

    Het ziet er allemaal erg mooi uit in deze game maar ik ga toch eerst een review afwachten, het moet natuurlijk wel een game blijven en soms heb ik het gevoel dat het meer een film is dan een game.

  4.   
    Rock-in's avatar

    Hèhè eindelijk, word altijd zo gestoord van die hoogst irritante pop-ups tijdens filmpjes of belangrijke passages, dit soort details maken sommige spellen zo compleet en goed. 🙂 (nadenken over wat je aan het maken bent, geen melkkoeien produceren)

  5.   
    X-doos's avatar

    Rock-in schreef, "Hèhè eindelijk, word altijd zo gestoord van die hoogst irritante pop-ups tijdens filmpjes of belangrijke passages, dit soort details maken sommige spellen zo compleet en goed. 🙂 (nadenken over wat je aan het maken bent, geen melkkoeien produceren)"

    Echt irritant is dat hè, altijd net als ik in een gevecht of iets anders belangrijks zit komt er weer iemand online, echt onhandig. Dan zie ik mijn vijanden toch voor de helft niet meer!

  6.   
    GameAC's avatar

    X-doos schreef, "

    ”Rock-in” schreef, "Hèhè eindelijk, word altijd zo gestoord van die hoogst irritante pop-ups tijdens filmpjes of belangrijke passages, dit soort details maken sommige spellen zo compleet en goed. 🙂 (nadenken over wat je aan het maken bent, geen melkkoeien produceren)"

    Echt irritant is dat hè, altijd net als ik in een gevecht of iets anders belangrijks zit komt er weer iemand online, echt onhandig. Dan zie ik mijn vijanden toch voor de helft niet meer!"

    Dat kan je uitzetten…