Zoals we inmiddels al weten, kan je straks je save game van Mass Effect importeren in het tweede deel, om zo verder te spelen met alle beslissingen die je tot dusver hebt gemaakt. Volgens Casey Hudson van ontwikkelaar BioWare gaat dit save-systeem wel wat verder dan alleen het importeren van enkele belangrijke beslissingen. Men heeft echt honderden variabelen uit het eerste deel verwerkt in Mass Effect 2. Hudson verklaarde:
- “Mass Effect 2 is completely different from anything you’ve played before, because it’s literally, potentially threaded into everything that happens. When you’re playing the first game, everything that you do is setting a variable so that as the story progresses we know that you did a certain thing on a certain planet, and then internal to the game, we can reference those things. Your Mass Effect save game contains all of that information.
When you import it into Mass Effect 2, now we can continue mining all that information. And it’s not just what your ending was, or a couple of the big choices, you know, where we could have stuck a conversation at the beginning and asked you what you did and moved on. This is literally hundreds of things.
Anytime we have a plot or a character or situation in Mass Effect 2, we think about what you did, potentially, in the first game that might affect said plot or character or situation in the second. We can look at each variable and dynamically change what happens in the moment. It ranges from small things like, by way of example, Conrad Verner was a fan of Commander Shepard’s that you met in the first game, and it’s like you meet this guy in an alley and you can be nice to him or you can be a jerk to him, and at the time you might have been thinking of it as just a trite role-playing convention, good-guy bad-guy, and that’s that.
Jump forward two years. Now you’re playing Mass Effect 2, and oh my god, who’s this, it’s Conrad Verner! And based on what you’ve done, you realize that while the moment in the first game maybe seemed throwaway, now Conrad’s back and involved in another plot in a game you’re playing two years later…and what you did two years ago is meaningfully affecting what’s happening.
That’s a small example.”
Mass Effect 2 gaat verder waar het eerste deel stopte. Het verhaal neemt je weer mee naar de wereld die men inmiddels kent van Mass Effect om hier weer genoeg actie te beleven. Over specifieke verhaalelementen is nog niet veel bekend, maar het is al aangekondigd dat er grondig gekeken is naar enkele gameplaytechnieken. De quests en vooral de sidequests zijn nu beter uitgewerkt en zouden een completer geheel moeten vormen. Over het algemeen zijn er veel kleine aanpassingen en verbeteringen doorgevoerd, wat samen met de bekende geweldige graphics en wederom een onbetwist ijzersterk verhaal vast weer een topper oplevert.
Lees voor meer informatie over Mass Effect 2 ook eens onze uitgebreide E3-preview!
Mass Effect 2 komt in het eerste kwartaal van 2010 uit, voor PC en Xbox 360.
waarschijnlijk komt het dood/leven van Rex terug ^^
Uiteraard, maar dat is naar verhouding nog een ‘grote’ gebeurtenis. BioWare gaf dus ook aan juist meer kleine details te laten doorwerken in Mass Effect 2. 🙂
Dat gaat wel heel ver door zeg, er zit alleen ook een nadeel aan. Als je in deeltje 1 een paar dingen niet zo heel slim hebt aangepakt en je wilt mass effect 2 een beetje leuk spelen dan moet je mass effect 1 eigenlijk weer opnieuw doen. 😉
Ik begin in Mass Effect 2 gewoon weer met een nieuw character, met infiltrator abilities 🙄
Awesome, mijn ME1 karakter is echt badass, heb maar soldier gekozen aangezien ik van veel schieten houd. 😛
Hopelijk kan je wel het gezicht van je nieuwe karakter aanpassen, want de mijne van ME1 is tergend lelijk.
Kwam doordat je geen zijaanzicht had tijdens het maken, dus nu heeft ‘ie een neus die ongelooflijk plat is. :’)