MENU

Het perfectioneren van Heavy Rain gaat nog veel tijd kosten

Onze preview was veelbelovend en veel mensen hebben hoge verwachtingen van Heavy Rain, maar volgens David Cage van ontwikkelaar Quantic Dream is er nog veel werk aan de winkel om de game te perfectioneren:

    “We’re still at the alpha stage and there’s a whole lot of work to be done. There’s so much fine-tuning in the game left to do. Everything has to be perfect. If there’s one thing wrong in a scene, it’s the only thing you’ll see. There are many things that don’t work right now. We need to have everything in place, from facial animations, to score to work out the final result.”

Het is nog onbekend of deze ontwikkelingen invloed zullen hebben op de releasedatum, die in de eerste helft van 2010 moet vallen.

Mensen houden van het bestuderen van andere mensen. Heavy Rain doet precies dat, maar combineert dat met de grootste kracht van gaming: je mag nu zelf de keuzes en dus het verhaal maken. Combineer dat met een geweldige engine die virtuele mensen als nooit tevoren op het scherm tovert, een getalenteerd team en een script van 2000 pagina’s en je hebt een game met een ongelofelijke potentie. En dan niet alleen de potentie om geweldig te worden; het heeft ook dat speciale aura van games als Shadow of the Colussus en Okami. Het heeft de potentie om spelers te raken zoals weinig andere games dat doen en zo’n game te worden die we ons over tien jaar nog herinneren. De potentie van Heavy Rain is ‘mind-blowing’.

Wil je meer weten over Heavy Rain? Check dan ook eens onze E3-preview!

Heavy Rain verschijnt ergens in 2010 voor de PlayStation 3.

  1.   
    Maotes's avatar

    Ik ga die game toch niet halen, niet echt mijn type.

  2.   
    Uchiha linkz's avatar

    vondt het ook niet echt mijn type 😀 lijkt me een saai spel xD