Eric Biessman, creative director van Wolfenstein bij ontwikkelaar Raven Software, heeft in een interview laten weten dat we Wolfenstein zeker niet als een typische WOII-game moeten zien. De Tweede Wereldoorlog speelt slechts een kleine rol op de achtergrond, zo liet Biessman weten:
- “There’s a lot to be excited about in Wolfenstein! The core gameplay of Wolfenstein is based on fast-action, visceral combat and heavy-duty firepower. Looking deeper at the game, you see that it’s set in a very compelling universe. While the game is set in WWII, it’s not a WWII game – that’s like saying the Indiana Jones movies are WWII movies.”
“Dark science and strange occult mysteries combine to create larger than life characters, weaponry and enemies. This also lets us stray outside the realm of reality to create compelling game play – we don’t have to have realistic enemies and weapons, we can do things just for the sake of being fun and exciting. It really opened a lot of creative doors for us.”
“When we started development of the game we asked ourselves, ‘What if?’ What if the Nazis had access to an unlimited power source? What if the Nazis could create beam weapons? What if the Nazis could create suits of powered armour? It was pretty cool to imagine the possibilities and see them come to life in Wolfenstein.”
Centraal staat dus jouw gevecht als B.J. Blazkowic tegen de nazi’s, die op hun beurt druk bezig zijn met het verkennen van occulte activiteiten.
Wolfenstein speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog en ook de nazi’s zijn weer van de partij. De nazi’s zijn echter druk bezig met het experimenteren met occulte krachten uit de Veil, een alternatieve werkelijkheid van de stad waarin alles zich afspeelt. Die stad is één groot geheel, waarbij je nieuwe delen vrij kunt spelen door missies en quests te voltooien. Ook kom je zelf af en toe in de andere dimensie van de Veil terecht, waarbij de wereld om je heen een groene waas krijgt en je over speciale krachten kunt beschikken. Gedurende de game word je ook soms bijgestaan door computergestuurde hulptroepen. Hoofdpersoon in Wolfenstein is wederom B.J. Blazkowicz en hij beschikt over enkele bovennatuurlijke krachten om het op te nemen tegen de nazi’s.
Wolfenstein verschijnt in de zomer voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.
Nee, geen WOII shooter, maar wel nazi’s en tijdens de Tweede Wereldoorlog. Lekker logisch 🙄
Het verschil is natuurlijk, zoals hij ook vergelijkt met Indiana Jones-films, dat de oorlog op de achtergrond een rol speelt. Je gaat dus niet al die overbekende situaties en scenario’s af tijdens de game. In plaats daarvan staan de nazi’s en occulte zaken centraal en niet de beleving van de oorlog.
Zeer veel plezier gehad met return to castle wolfenstein en als wolfenstein enemy territory dezelfde weg gaat als quake live zie ik mezelf het nog in het bejaardentehuis spelen.
vraag me alleen af waar het verschil tussen id en raven merkbaar zal zijn in het vervolg.
Als je naar de Singleplayer kijkt van Return to Castle Wolfenstein klopt het wel wat ze zeggen.
Maar de Multiplayer daarvan, draait toch echt alleen om WOII. 🙂
Return to castle wolfenstein vind ik wel lauw hij is alleen erg oud.
Waha, gelijk heb je
8)