Heavy Rain was toch wel een van de grootste verrassingen van de Games Convention in Leipzig, getuige ook onze veelbelovende preview. Net als in de spirituele voorganger Fahrenheit staat het maken van keuzes centraal in Heavy Rain, waarbij elke situatie op diverse manieren opgelost kan worden en waarbij je vele, emotionele beslissingen dient te nemen.
Volgens David Cage van ontwikkelaar Quantic Dreams zal de game geen online modus bevatten. De ervaring is gebaseerd op de sterke verhaallijn en emotie. Daarnaast worden de vier knoppen van de controller niet gebruikt voor het gewone spelen, alleen tijdens sommige quick-time events zal je ze gebruiken. Cage verklaarde:
- “Heavy Rain’s an experience about interactive narrative and emotion, and we really wanted to focus on making these core elements right. The game will support the Trophy system and may offer some kind of extra content online, but Heavy Rain is a single-player experience. […] We don’t use the face buttons for the moment, apart from action sequences.We don’t feel we need them for the moment.”

Mensen houden van het bestuderen van andere mensen. Heavy Rain doet precies dat, maar combineert dat met de grootste kracht van gaming: je mag nu zelf de keuzes en dus het verhaal maken. Combineer dat met een geweldige engine die virtuele mensen als nooit tevoren op het scherm tovert, een getalenteerd team en een script van 2000 pagina’s en je hebt een game met een ongelofelijke potentie. En dan niet alleen de potentie om geweldig te worden; het heeft ook dat speciale aura van games als Shadow of the Colussus en Okami. Het heeft de potentie om spelers te raken zoals weinig andere games dat doen en zo’n game te worden die we ons over tien jaar nog herinneren. De potentie van Heavy Rain is ‘mind-blowing’.
Wil je meer weten over Heavy Rain? Check dan ook eens onze Leipzig-preview!
Heavy Rain wordt waarschijnlijk in de tweede helft van 2009 uitgebracht, exclusief voor de PlayStation 3.
ik zou hem alleen al voor de graphics kopen
En de verhaallijn/emoties, dat zag er al zo vet uit. 8)
Een game als deze heeft echt geen multiplayer nodig, zeker niet als je het verhaal met meerdere eindes kunt spelen.
Must-Have!
Goed keuze ook, niet elke game heeft een multiplay nodig.
MUST HAVE!
Dit wordt een pareltje…
Inderdaad goede keuze, vele games hebben tegenwoordig een multiplayer wat totaal niet bij de game past. Een goede single player game heeft geen multiplayer nodig daar zijn andere games weer goed in.
Dus jij zou hem alleen voor de graphics kopen?? LOL
Kijk dan beter tv of zo. daar heb je ook heel mooi beeld
Deze game wordt interessant! Een game die je na een keer uit te hebben gespeeld niet laat liggen in de kast. Nu nog maar hopen dat het een beetje een strategische game wordt. Dus dat je ook echt moet nadenken bij alles wat je doet. Wanneer je een huis binnen gaat kan het namelijk slecht aflopen wanneer je een laatje of een raam open laat staan. Tenminste, dat lieten de eerste trailers ons zien.
Wat zou je dan eigelijk online moeten doen?? logisch tog dat ie singleplayer word.
Ik had niet anders verwacht, ik zou ook niet weten wat voor multiplayer ze d’r bij zouden willen maken.
Serieus dat was bijna precies wat ik wou zeggen.
Ik ben benieuwd. Veel pc’s zullen hem niet kunnen draaien door hoge qualiteit maar hij lijkt me erg vet.
Idd hoe kun je in godsnaam hier een MP in maken
–___–””” sjong…
Maar goed dat de game dan ook PS3-exclusive is…
must have.
zou ook niet echt kunnen bedenken hoe dit online moet
haha, ik d8 al het was toch ps3 exclusive
maar ik weet nogsteeds niet wat ik van de game moet denken
Misschien komt er dan in de toekomst nog wel een Multiplayer Quick time event game
Joh! Hoe in hemelsnaam zouden ze een multiplayer moeten doen. Het is een adventure, geen third person shooter
Sounds SIck
Ziet er echt iets vernieuwd uit. En ja kan er lang mee spelen als elke keuze het verthaal beinvloed. 100% herspeelbaar en dat is goed :p