Dead Space brengt over enige tijd een flinke dosis actie en spanning naar de PC, Xbox 360 en PlayStation 3. De game met avonturen in de ruimte van monteur Isaac Clarke lijkt een schot in de roos voor veel gamers. Toch heeft de ontwikkelaar van Dead Space behoorlijk wat moeten doorstaan…
Volgens Glen Schofield, executive producer bij EA Redwood Shores, heeft men zich verdiept in echte ongelukken en lijken om een zo realistisch mogelijke sfeer te creëren. Daartoe is de ontwikkelaar zelfs foto’s van auto-ongelukken en oorlogsgebieden gaan analyseren. Schofield verklaarde:
- “In the story of Dead Space, there was a war that happened on the ship before Isaac, the main character, gets there. So he’s going to find a lot of nasty stuff, corpses in various states of annihilation. We knew this would be difficult to portray, because sometimes gore in games looks cheap and unrealistic. Sure enough, the first few corpses that we did, just weren’t convincing enough. I rejected them.”
“This sounds horrible, but we had to go look at pictures of car accidents and war scenes and things like that because we had to get it right; we had to portray scenes of terrible carnage and realism. It’s a big part of making that experience convincing.”
Het resultaat van al deze macabere inspanningen kunnen we spoedig gaan ervaren, want Dead Space ligt eind deze maand al in de winkels.

In Dead Space kruip je in de huid van monteur Isaac Clarke, een gewone man die op het oog een routineklus moet uitvoeren om het communicatiesysteem van een deep space mining ship te repareren. Het duurt niet lang voordat Clarke wakker wordt in een levende nachtmerrie wanneer hij ontdekt dat de crew van het schip door een gruwelijk buitenaards ras gedood is. Nu moet Clarke vechten voor zijn leven in de dodelijke stilte en duisternis van de uitgestrekte ruimte…
Dead Space verschijnt op 24 oktober voor de Xbox 360 en PlayStation 3. De PC-versie verschijnt op 31 oktober.
Nou gezellig
kom je je lijk tegen van je stiefovergroot oma die tijdens een autoongeluk is overleden…
Ik wist dat deze game gewoon geweldig tof zou worden
kom je je lijk tegen van je stiefovergroot oma die tijdens een autoongeluk is overleden…[/quote]Ze zullen geen beelden letterlijk overnemen, maar het is vooral ter inspiratie omtrent verwondingen en bepaalde lugubere situaties. Alles om de game maar goed te maken natuurlijk.
Volegns mij heeft die gast een rare kijk op het leven als hij alleen maar van Negatieve dingen houd!
We wachten af..
luguber indeed.. Lijkt me vet spel.. 
Nou gezellig werken zo met die ‘bezoekjes’ plegen, aan de andere kant kan hij zo wel een goede aanvulling geven aan de game. Ik hoop trouwens wel voor hem dat dit op vrijwillige basis is gebeurd.
Dit zijn dus net die kleine extra dingen dat van Dead Space gewoon een topper gaat maken.