Vorig jaar kondigde Electronic Arts al een nieuwe survival-horror game aan, genaamd Dead Space. De game moet fans van films als Event Horizon aanspreken, waarbij wordt vermeld dat het spel de meest benauwende sci-fi horror sfeer moet krijgen die de wereld ooit gezien heeft.
Tijdens een speelsessie zagen de mensen van Eurogamer wat meer van Dead Space, waarbij vooral een bepaald wapen opviel: de TK Gun. Met dit wapen kan hoofdpersoon Isaac objecten naar zich toe halen en ze vervolgens wegschieten of scherpe objecten lanceren om ledematen van vijanden af te hakken. De TK Gun wordt ook gebruikt om puzzels op te lossen door objecten er mee te verschuiven, waarmee vrijwel alle gelijkenissen met de Gravity Gun uit Half-Life 2 aanwezig zijn.

In Dead Space kruip je in de huid van monteur Isaac Clarke, een gewone man die op het oog een routineklus moet uitvoeren om het communicatiesysteem van een deep space mining ship te repareren. Het duurt niet lang voordat Clarke wakker wordt in een levende nachtmerrie wanneer hij ontdekt dat de crew van het schip door een gruwelijk buitenaards ras gedood is. Nu moet Clarke vechten voor zijn leven in de dodelijke stilte en duisternis van de uitgestrekte ruimte…
Dead Space verschijnt eind 2008 voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
Ziet er wel iets goed uit, origineel gevonden trouwens.. in de ruimte.
origineel gevonden, een gravity gun
Zo zie je maar dat het zelfs voor gamedesigners moeilijk is om iets origineels te bedenken
Ik hoop dat deze game wel wat enger word dan FEAR, want anders word het geen enge game 
Zeker nog nooit half life gespeeld????
Zeker nog nooit half life gespeeld????[/quote]
dat was, denk ik, sarcastisch bedoeld
Dat was zeker sarcastisch bedoelt.
Me played hl2 + episodes.
Eeh, wordt EA een dief van Valve?
lol ze stelen van alles en iedereen
oh dan is het goed, want anders zou je je als gamer echt moeten schamen.
Eerst jat DOOM III de gravity gun om hem in een expansion pack te zetten. En nu dit weer. Volgens mij heeft deze gravity gun weer zijn beperkingen zoals bij DOOM III dat je het object maar een bepaalde tijd vast kan houden bijvoorbeeld.
Goede dingen moet je uitbuiten, Dat is het idee van de gameindustrie tegenwoordig. Niet dat het ooit anders geweest is.
Inderdaad en natuurlijk heeft Valve geen alleenrecht op de gravity gun (of variaties daarop). Anders zou na de allereerste shooter ooit geen enkele andere shooter meer mogen verschijnen omdat het dan niet origineel of stelen was… gelukkig werkt het niet zo.
maar iets origineels bedenken zit er ook niet in?
Ik denk dat ie wel beter dan FEAR zal zijn.. afwachten maar.
wat moet je nog bedenken, probeer maar is.
oow lijkt me best cool en redx ben et met je eens:P