Ontwikkelaar Infinity Ward heeft met de nieuwe Call of Duty game dan wel het scenario van de Tweede Wereldoorlog achter zich gelaten, toch blijft de passie bestaan voor deze setting. In een interview met CVG sprak de ontwikkelaar over de overbekende setting van WO II, maar ook over hun wens om eens wat anders te doen. President Grant Collier van Infinity Ward vertelde tevens dat naar zijn mening de WO II shooters niet ten dode zijn opgeschreven:
- “We really like World War II. We wouldn’t have worked on it for seven years if we didn’t like it. Well, I think it’s been done as much as fantasy RPGs and science fiction shooters. There are such few original games any more, they’re all just different takes on a current setting. I think there’s always room for the top games in any genre. If someone came in right now and decided to really blow the doors off World War II, I think the community would embrace them. Lots of people murmur about, ‘Oh, I’ve played too many World War II games’, but every single Call of Duty game sells more than the last one.”
“…while we were developing Call of Duty 1 we had a bunch of ideas for this game, and during Call of Duty 2 even more. By the time we’d finished Call of Duty 2, with the success of Call of Duty 2, we were allowed to do whatever we wanted. So sweet, this is something we’ve been dying to do. I don’t want to speak for the designers, but probably while they’ve been designing this game, they came up with a bunch of ideas for a World War II game. You know, like ‘Oh I wish we’d done that back in Call of Duty 1 or Call of Duty 2’.”
Zal een Call of Duty 5 dan toch weer terug naar de Tweede Wereldoorlog gaan?
i hope so …
Als WO II shooter steekt BIA er een heel eind bovenuit… Laat ze naar een andere oorlog gaan ofzo, misschien word de titel dan beter las nu.. Als je aan iemand vragt wat beter is, Call of Duty of BIA, zegt demeerdeheid BIA
Onzin, het zijn 2 totaal verschillende games. Je praat dan over een tactische game in vergelijking met een gewone shooter. Ik vond de huidige BIA-games niet heel boeiend, het is gewoon mijn genre niet. Ik snap ze bij Infinity Ward ook wel. Iedereen loopt maar te zeuren over die WO2-setting, maar laat ze gewoon lekker goede games daarover maken, dan negeren wij wel de slechte games met die setting. π
Bia zuigt harder dan CoD. Omdat bia gewoon te eentonig.
8)
Spamspamspam π
Klinkt ook lekker π
ik vind woii games altyd wel vet 8)
alleen meoten ze je iets meer vrijheid in de games geven je loopt steeds hetzelfde pad en dat gata vervelen π
ea is gelukkig bezig met dat beetj te door breken π met moh airborne
majaa ff terug naar CoD π
eerst maar afw8ten hoe cod 4 word dan zien we wel welke beter bevallen π
Ik vind dat CoD ook gewoon bij de WW II had moeten blijven. Alle 5 de games van Call of Duty zijn goed. Dat succes hebben ze vooral gecreΓ«erd met WW II. Call of Duty 2 was geweldig! Call of Duty 3 nog beter. Waarom stap je dan in vredesnaam over op de moderne oorlog?! Ik zeg niet dat dit een slechte game wordt maar nu gaan ze Battlefield na-apen. Laat dan gewoon EA een mooie nieuwe Battelfield 3 maken en Call of Duty een 4e, nog betere WW II shooter maken!
Ik speel nog steeds CoD 2 maar dan multiplayer (heb alleen PC en NGC)… CoD 2 is net zo’n topper als Soldier of Fortune 2 Double Helix ook een multiplayer. ik hoop dat ze naar dit uitstapje in de toekomst weer in de tijdmachine stappen en terug gaan naar WO II π
Ze zijn inmiddels al ervaren met deze setting, maar ik hoop dat ze maar met vernieuwde elementen komen.
BiA eentonig? π Daar zit tenminste Γ©cht een verhaal in, is realistischer. En ja wat moeilijker π
En wat beter π
Inderdaad, BiA is redelijk moeilijk. Als je wat gaat sprayen, zet je die moffen hoogstens onder druk. Waar je echt om moet letten is flanken, tactisch squadleden plaatsen en vervolgens elimineren. Met de Rambo-techniek redt je het dus niet in BiA.
Inderdaad, BiA is redelijk moeilijk. Als je wat gaat sprayen, zet je die moffen hoogstens onder druk. Waar je echt om moet letten is flanken, tactisch squadleden plaatsen en vervolgens elimineren. Met de Rambo-techniek redt je het dus niet in BiA.[/quote]
Het is inderdaad moeilijker, gezien het tactische aspect. Maar dat het eentonig is begrijp ook wel, het is elke keer hetzelfde liedje met je tactiek. Zoals in Earned in Blood, steeds weer het find/fix/flank/finish principe. Dat is wel leuk, maar geen hele game lang. In dat opzicht zijn de BiA-games gewoon te simpel gebleven en hadden ze wat mij betreft veel meer tactische mogelijkheden er in mogen gooien. Maar ja…dan raak je waarschijnlijk een stuk van je doelgroep kwijt die dan afhaakt… π
ik vind BIA iets meer realistisher omdat je dan echt je team moet gebruiken om vooruit te komen maar het wordt dan wel een beetje ééntonig, COD vind ik ook wel leuk met de rambo techniek maar wel minder realistisher als BIA π
Weet je wat vet zou zijn ? een CoD shooter zonder 1 pad maar toch om actie er in te houden….. MOET JE GWN ECHT OVERAL ACTIE HOUDEN!! Snappie?? echt als er meer paden waren en echt alles om je heen leeft en er vliegen dingen kapot je kan dingen kapot:D dat zou zoo vet zijn ( CRYSIS + CoD :D)
ik heb het helemaal gehad met wo II bijna alle bekende FPS games zijn wo II ik heb er onderhand genoeg van gehad
laat ze eens een wo I FPS maken