Brothers in Arms: Road to Hill 30 is gold!

Gearbox had vorige week al een releasekandidaat naar UbiSoft gestuurd, een teken dat de game af was, maar nu is het officeel: Brothers in Arms: Road to Hill 30 is gold! De game is dus helemaal klaar en kan gedrukt en gemaakt gaan worden. Vanaf donderdag 17 maart ligt de game in de winkels.

In Brothers of Arms: Road to Hill 30 speelt je het waargebeurde verhaal van Sgt. Matt Baker uit het 101st Airborne Division, een D-Day paratrooper en pelotonleider die tijdens een ‘drop’ zijn peloton kwijtraakt. Na zijn jongens terug te vinden moet hij zijn squad in leven zien te houden maar toch zijn missie uit voeren, het vasthouden van een belangrijke route die de Duitsers afsnijd van de rest van hun versterkingen. Met een simpel besturingssysteem om squad-commando’s te geven wordt Brothers in Arms een mix tussen een tactische shooter en een action shooter.
Het spel is nagemaakt volgens ooggetuigenverslagen en satellietfoto’s en volgt waargebeurde verhalen. Volgens Gearbox is deze titel de eerste in een serie van realistische oorlogsshooters die ze zullen produceren. De omgevingen, de wapens, de soldaten en zelfs het weer zou moeten kloppen met wat er 60 jaar geleden in Normandië is gebeurd.
Brothers in Arms: Road to Hill 30 zal een redelijk realistische shooter moeten worden en vooral de emotie’s en de verschikkingen van de oorlog tonen. De game zal een uitgebreide singleplayercampaign en ook een online multiplayermode hebben.

De game verschijnt op 17 maart voor de Xbox, PlayStation 2 en PC in een gewone uitvoering en in een Limited Edition (alleen PC).

Gisteren hadden we nog nieuwe screenshots en een trailer. Klik hier om ze te bekijken.

Ter ere van het gold gaan van Brothers in Arms hebben we ook nog 4 nieuwe screens van de Xbox versie;

[SCREENSHOTS]

  1.   
    Recon's avatar

    Triompf! 😀

  2.   
    Klaasvaak's avatar

    lijkt me wel tof! alleen wat onhandig dat je geen crosshair hebt 😕

  3.   
    Rhemme's avatar

    Juist realistisch, maar je hebt gelijk; realisme moet niet ten koste gaan van speelplezier

  4.   
    Prince's avatar

    Jep, realisme kan zeker ten koste gaan van het speelplezier. Bijv. bij Call of Duty kon je altijd healthpacks vinden als je was geraakt, wat heel handig was. Bij MoHPA moet je een Medic roepen (wat je ook maar 4x kan), wat minder handig was. En bij dit spel kun je er helemaal niks tegen doen als je bent geraakt, dat spreekt me niet echt aan.