Na de aankondiging van vorige week dat The Elder Scrolls IV: Oblivion echt naar de PlayStation 3 en PlayStation Portable komt, sijpelen er vandaag de eerste screenshots langs. Zo op het eerste gezicht is er niet veel grafische verbetering tussen de PS3-versie en de game op de Xbox 360 en PC. Todd Howard van Bethesda Softworks heeft dan ook tegenover IGN verklaard dat het verschil vooral in de extra factie gezocht moet worden. De Knight of the Nine factie is namelijk toegevoegd, wat zo’n 10 tot 20 uur aan extra gameplay met zich mee zal brengen.
Toch zal het spel er ietsjes scherper uitzien, en dan met name de schaduwen en randen van objecten, doormiddel van de geavanceerdere pixel shader-technieken die mogelijk zijn met de PlayStation 3-hardware. Daarnaast is de draw distance verbeterd, je kunt nu verder kijken en ook nog eens zonder popup.
In de RPG The Elder Scrolls: Oblivion is het mogelijk om het spel geheel non-lineair te spelen. Je mag dus allemaal zelf bepalen welke quests je doet en maakt dus min of meer je eigen verhaal. In Oblivion speel je in de Tamriel’s hoofdprovincie, Cyrodiil. In deze wereld moet jij op zoek gaan naar de werkelijke opvolger van de Keizer, sinds de moord van de vorige keizer is namelijk de poort naar de hel wereld Oblivion geopend en hebben demonen vrij baan in Cyrodiil. Jij moet het ware mysterie zien te ontrafelen wie de wereld van Tamriel vernietigd wilt zien.
Oblivion zal een gigantische hoeveelheid aan quests, wapens, items en equipment bieden en je mag naast je keuzes ook zelf kiezen of je een mens, elf, trol of dwerg bent en als warrior, wizard, knight, thief of één van de vele andere klassen en rassen door het leven gaat.
Naast de werkelijk prachtige graphics bevat dit deel ook een nieuwe kunstmatige intelligentie genaamd ‘Radiant AI’ die de Non Playable Characters zelf de keuze geeft wat te doen, gaan ze naar de kerk of stelen ze liever iemand anders buit. Ook dit zal dus helemaal non-lineair zijn.
[SCREENSHOTS]
Voor de PC en Xbox 360 is de game reeds verschenen, de game zal voor de PlayStation 3 en PSP in maart 2007 in de winkels liggen.
Ziet er wel goed uit (nog steeds).. Leuk voor de mensen die èn geen redelijke PC èn geen xDoos 360 hebbe..
Vooral dat verder kijken en zonder pop-up boeit me wel. 8)
Uh Ruudje… tis Xbox niet Xdoos 👿
Dat is als een geintje bedoeld, duh! Dat is game-taal! 🙄
het gaat om de gameplay niet alleen om de grafix