Vorige week kwam het nieuws naar buiten dat The Last of Us 2 is uitgesteld. Daar bovenop is nog geen nieuwe releasedatum aangekondigd, waardoor de toekomst van de game op dit moment nogal onzeker is. Toch is de game volgens ontwikkelaar Naughty Dog wel al bijna af en was een release in mei prima mogelijk geweest, alleen is het de distributie die roet in het eten gooit. In een interview met de Official PlayStation Blogcast laat Creative Director Neil Druckmann weten dat alle opties nu worden onderzocht, maar dat er zeker nog geen beslissing is genomen over de releasedatum:
“Right now we’re just reacting to… it’s a different retail chain, whether we could get physical copies to people, is the internet infrastructure there to support all countries… We’re right now looking at all sorts of different options. What’s the best way to get it to all our fans as soon as possible? That’s going to take time for things to shift and to figure things out and also see where the world’s at: things are changing from day-to-day.”
Al geruime tijd werkt het team van The Last of Us Part II vanuit huis en eerder is al gezegd dat een uitstel niet erg zou zijn, omdat de veiligheid van de mensen het belangrijkst is:
“We even told them ‘if we miss our date, we miss our date. We’ll figure it out, but you can come first. Even as we’re wrapping up the game we keep telling people, ‘if you need a day or two off, do whatever you’ve got to do to take care of yourself. The game will be there.”
Daarnaast zal er (voorlopig) geen demo van het spel verschijnen, omdat dat de ontwikkeling van de volledige game op dit moment nog meer zou schaden. Zodra wij op de hoogte zijn van een releasedatum voor de game lees je dat natuurlijk op Gamersnet! Ook kun je onze mening over het uitstel horen in de laatste Gamersnet Podcast.