Glen Schofield, mede-oprichter en baas van Sledgehammer, liet in een interview weten dat de ontwikkeling van Modern Warfare 3 zeer stressvol is voor de medewerkers van de studio. De druk om een goede game af te leveren is hoog en men is bang om te falen. En dat terwijl iedereen aanvankelijk veel vertrouwen had:
We were very confident after Dead Space, especially with our development processes. We knew we could deliver within a deadline and with a lot of polish. And that confidence was exactly what was needed.Toch geeft Schofield aan bang te zijn de Call of Duty-franchise om zeep te helpen:
But there are days when you think: ‘Holy shit, this is a monster.’ There is a lot of stress. It’s not crippling, but the thing that worries me most is people going: ‘Look, there’s the guy who brought down Call of Duty!’ That scares the crap out of me.Sledgehammer zal zichzelf dit jaar moeten bewijzen tegenover miljoenen gamers, want Call of Duty: Modern Warfare 3 zal naar verwachting de meest verkopende game van 2011 worden. Of het ze is gelukt een waardig vervolg op Modern Warfare 2 af te leveren, zal blijken zodra de game op 8 november 2011 in de winkels ligt.
Dit moet je maar in het openbaar durven zeggen.
die beste man moet niet zo stressen koop een stressbal
hahaha klopt
Zolang ze de gameplay/graphics niet zo verkrachten als het noob-team van Treyarch heb ik er de volle vertrouwen in!
Noob team ? black ops verbeterde bijna elke punt op modern warfare 2 + de campaigns van hun zijn veel beter kijk maar naar world at war zombies black ops.
zijn??? volgens mij is het toch echt een mening…. doe maar “vind ik”
Treyarch maakte WaW en dat vind ik op dit moment nog steeds het beste deel dankzij de multiplayer en de gebalanceerde zombie mode
zijn??? volgens mij is het toch echt een mening…. doe maar “vind ik”[/quote]
En die zat! +1
En trouwens hij had het over de graphics en ik ben het met zijn MENING 100% mee eens!
Tja ik dacht dat EA Dice op een hoog pitje liet staan,
maar de ontwikelaars van MW3 hebben het ook moelijk zo te zien. Waarom stellen ze de game dan niet uit better een goed afgewerkte game dan een snelle onafgemaakt rotzooi waar wij weer 60 euro aan moeten dokken.
Waarom denken jullie altijd dat het makkelijk is om werk uit te stellen? Het kost veel geld.
Als jij een project op school binnen 3 weken af moet hebben, en jij komt de 3de week aan en zegt ja ik heb nog 3 weken nodig, want dan kan ik hem beter maken. Dat gaat dus niet zo makkelijk.
klopt het kost iets van 10.000 tot 100.000 dollar om een game een maand uit te stellen
klopt het kost iets van 10.000 tot 100.000 dollar om een game een maand uit te stellen[/quote]
Nou, wel wat meer.Ze hebben 90 werkers bij Infinity Ward.
Dus 90x gemiddeld €5000-10000? = Reken maar uit.
klopt het kost iets van 10.000 tot 100.000 dollar om een game een maand uit te stellen[/quote]
Meen je dat serieus?
Dat zeggen ze natuurlijk er nooit bij he.
Maar er word de laatste tijd zoveel uitgesteld, zodat er dan goed aan de game kan worden gewerkt zodat het compleet in de winkels komt te liggen, dus natuurlijk dacht ik dat het makelijk is om iets uit te stellen.
Maar idd ze verliezen dan nog meer geld dan dat er eigenlijk was bedoeld voor de game budget ontwikeling.
Nou, wel wat meer.Ze hebben 90 werkers bij Infinity Ward.
Dus 90x gemiddeld €5000-10000? = Reken maar uit.[/quote]
Het salaris voor de werknemers is maar een fractie van het verlies. Denk eens aan al die mensen die andere shooters (zoals Battlefield 3) zullen kopen in die ene maand dat COD is uitgesteld? Een maand uitstel zou ze honderden miljoenen kosten.
Het salaris voor de werknemers is maar een fractie van het verlies. Denk eens aan al die mensen die andere shooters (zoals Battlefield 3) zullen kopen in die ene maand dat COD is uitgesteld? Een maand uitstel zou ze honderden miljoenen kosten.[/quote]
Dat is dus geen verlies, maar omzet mislopen.
Maar je hebt wel gelijk dat veel mensen dan bijvoorbeeld Battlefield 3 zullen kopen i.p.v. MW3.
AMEN! 8)
De Druk om een goede game af te leveren? Die druk is volgens mij sinds Cod 4 achter gebleven…
Dit is Sledgehammer he. Geen IW.
Ben op de foto geweest met Robert Bowling
Dat is dus geen verlies, maar omzet mislopen.
Maar je hebt wel gelijk dat veel mensen dan bijvoorbeeld Battlefield 3 zullen kopen i.p.v. MW3.[/quote]
Scherp.
die druk is afkomstig van activision die de ontwikkelaars aan t pushen is om het goed t doen
en stel dat de ontwikkelaars falen, worden ze direct ontslagen, zo goed kennen we activision ook wel weer (was dat niet gebeurt met de ontwikkelaars van guitar hero en tony hawk?)
maja ik wil niet zeggen dat ea het beter doet, die zit dice ook behoorlijk t pushen…