Menno Schellekens en Peter Bouwman bespreken deze week weer heel veel nieuws! Onder anderen praten ze over Assassin’s Creed Brotherhood, het uitstellen van Ghost Recon: Future Soldier en hebben ze het over LittleBigPlanet 2. Verder krijgen Menno en Peter bijna ruzie over hun visie voor de toekomst van games, hebben we heel veel luisteraarsvragen en is Hans Otjes natuurlijk ook van de partij.
En deze week is er natuurlijk ook weer een megavette prijsvraag!!
[radio]Luister hier naar aflevering 21 van GamersNET RADIO[/radio]
Menno slaat de plank toch aardig mis, want bedrijven floreren juist door risico’s te nemen. Tuurlijk, dat gaat niet altijd van een leien dakje, maar de studio’s die daadwerkelijk een goede game afleveren, kunnen hier met nieuwe ideeรซn en meer risico’s op voortbouwen. Ubisoft is hier een groot voorbeeld van, kijk maar naar Tom Clancy’s H.A.W.X., Assassin’s Creed en Rayman Raving Rabbids.
Dat zijn stuk voor stuk nieuwe franchises die onderhand aardig succesvol zijn of nog barsten van de potentie. Innovatie en risico’s nemen zijn twee belangrijke kenmerken om een succesvolle game af te leveren. Call of Duty is ALLESBEHALVE innovatief. Modern Warfare 2 deed niks, en dan ook echt niks vernieuwends t.o.v. Call of Duty 4: Modern Warfare. Waarom de game dan zo goed verkoopt? Meer van hetzelfde spreekt de massa aan en dat gaat op een gegeven moment tegen je keren, want let op mijn woorden, Call of Duty: Black Ops wordt de laatste succesvolle Call of Duty…
ben weer aan het luisteren =]
waar is het gesprek over MW2 DLC? of heb ik die gemist, correct me if i’m wrong ๐
peter nieuw woordje geleerD? shizzle ^^ vet man, enige vrijwilligers die zich willen opofferen voor de prijsvraag? ๐
Ik ga luisteren:D:D
Hou alsjeblieft op met die gay engelse zinnetjes, praat hier niet alleen tegen jou, maar het is zo irritant, Correct me if i’m wrong, I’m just sayin’…. Zo IRRITANT
en toen was het stil ๐ฅ
weer een super aflevering:D:D
grtzz,
coen
hoe doe je eigen lijk een demo
๐ฎ
Ik stap nooit over naar de console tot dat ze een keyboard en muis overbrengen. (zonder translator)
Daar zul je dan aan moeten wennen want ik denk niet dat al die mensen zich gaan aanpassen aan jou.
Vette aflevering trouwens en ben het toch wel met Jonah’s reactie eens.
hahahaha niemand wilt winnen voor een prijsvraag.
Ik lach me echt te pletter te lachen!!!
Mijn mening over verhalen in games: In RPG’s maak je het verhaal, vanuit een richtlijn, en bij de meeste andere games voer je het verhaal dat bedacht is uit.
En sommige mensen gebruiken levels van een game om een eigen verhaal te maken (en zoals het genoemd is in deze aflevering, machinima en WoW) en soms weer op een richtlijn, maar dan op dat van een spel.
Er zit altijd wel een script in. Echte sandbox games zijn games zoals Garrysmod, waar Menno het vooral over had (wat hij DENK IK in gedachten had).
Bijvoorbeeld http://www.youtube.com/user/DasBoSchitt die maakt zijn eigen verhalen daarmee, komedy. Zelf maakt het me weinig uit,zolang het spel maar goed is.
Ik speel alleen maar games van mindere uitgevers omdat die vaker toffere gameplay en verhaallijn hebben. ๐ Games als Terminator Salvation, Dark Void, X-men Wolverine, Dark Sector en de Lego games zijn namelijk mijn favoriete soort games. ๐ Ik wacht nog steeds op Unreal 3 ๐ De engste games vind ik Fear en de Suffering ๐
Dus je wilt zeggen dat je minder geniet van titels zoals Batman: Arkham Asylum, Battlefield: Bad Company 2, Assassin’s Creed II enzovoort?
Ik speel ook steeds vaker B titels.
Zelf heb ik ook x-men gespeel, ik vond die wel vet.
Minpunt was dat je met 1 aanval eigenlijk de hele game kon uitspelen, en de boss was te moeilijk.
Ik snapte de boss in iedergeval niet, heb hem 5 keer over nieuw moeten doen.
Ja ๐ Op mijn profiel kan je onderaan bij de comments een lijst vinden met mijn favoriete games, en dan zie je dat het eigenlijk bijna alleen maar games zijn van de minder grootte uitgevers ๐
Leuke nieuwsberichten besproken ๐
ik ga hem nu downloaden.heb er zin in ๐ ๐
luister het nu:)
Haha, ik zit er weer in ๐
En verhaal: Half-Life (2) natuurlijk, top verhaal.
Op het einde [sarcasme] Een megavette prijsvraag [/sarcasme] zeker?
Ja echt wel, die prijsvraag is echt supertof! Wel grappig dat niemand niet eens die spellen wil proberen ๐
Ik wil me wel opofferen hoor, heb dat al verstuurd naar peter;)
Hallo
Ik had een vraag, Er was ooit een prijsvraag ”Win een middag gamen bij Ubisoft”, ik had meegedaan.
Ik had bericht gekregen dat ik had gewonnen en later bleek dat ik te laat terug had gerageerd en toen kreeg ik een bericht van Peter dat ik nog een PC game als goedmakertje opgestuurd zou krijgen en vroeg naar mn adres en toen ik die had gegeven kreeg ik geen antwoord meer en ik had niets ontvangen dus??
En nog een vraag: Weten jullie al iets over F.E.A.R 3 (F.3.A.R)?????
Groeten,
Super Gamer (MWF)