Gamersnet.nl

Jade Raymond vertrekt bij EA

Electronic Arts (EA) heeft aangekondigd dat Jade Raymond het bedrijf gaat verlaten. De afgelopen drie jaar stond Raymond aan het hoofd van de EA-ontwikkelstudio Motive, in Montreal.

Motive was de afgelopen jaren sterk betrokken bij de ontwikkeling van een Star Wars-game door Visceral Games. Zowel deze game als Visceral Games werd eerder dit jaar de nek omgedraaid. Zo blijft de productie van Motive na drie jaar tijd steken op wat bijdragen aan de ontwikkeling van Star Wars: Battlefront 2. Allicht had Raymond meer voor ogen toen ze de leiding kreeg over de nieuwe studio, waardoor ze nu besloten heeft ergens anders haar passie te volgen.

In het verleden was Raymond hét gezicht bij Ubisoft Toronto voor onder andere de Assassin’s Creed-franchise. Ze was nauw betrokken bij de allereerste Assassin’s Creed en werd in het begin al snel het boegbeeld van zowel Ubisoft Canada als de Assassin’s Creed-games. In 2014 nam ze na 10 jaar afscheid van Ubisoft om nieuwe uitdagingen op te zoeken.