Gamersnet.nl

Uncharted-schrijfster Amy Hennig richt eigen studio op

Amy Hennig – director en schrijfster van onder andere Uncharted 1, 2 en 3 en de geannuleerde Star Wars-game van Visceral– heeft besloten om in samenwerking met Skydance Media een eigen ontwikkelstudio op te richten. Samen met oud EA-collega Julian Beak gaat ze zich vooral richten op het ontwikkelen van verhalende games die zowel traditionele gamers als non-gamers moeten bekoren.

In een door Skydance vrijgegeven persbericht laat diens CEO David Ellison weten dat Hennig en Beak vooral zijn aangetrokken “omdat het landschap van interactieve media constant verandert en Amy en Julian creatieve en visionaire leiders van deze evolutie” zijn, iets waar EA wellicht anders over leek te denken gezien de uitgever zowel de Star Wars-game annuleerde en ook gelijk Visceral sloot. Sindsdien heeft Hennig dan ook haar banden met EA gebroken. Bij Skydance Media – het bedrijf achter films als Mission Impossible Fallout, Gemini Man en Terminator: Dark Fate – viel de daarentegen direct op haar plek gezien ze daar, volgens eigen zeggen, met gelijkgestemde mensen kan werken die in haar werk geloven.

Waar de twee oud-EA gedienden zich exact mee bezig gaan houden is nog niet helemaal in kannen en kruiken, al heeft Hennig wel te kennen gegeven dat zij vooral de rol van ‘interactieve showrunner’ zal gaan vervullen. Beak zal zich meer bezig gaan houden als uitvoerend producent binnen de kakelverse studio, waarvan Hennig ook gelooft dat deze nooit heel erg groot gaat worden. Ze ziet dan ook liever dat het team ‘klein en gefocust’ blijft op het produceren van kleinere, verhaalgedreven titels.