Gamersnet.nl

NVIDIA faket maanlanding met real-time ray tracing demonstratie

Ray tracing is hét grote nieuwe keyword van NVIDIA’s elfde generatie videokaarten, die van onder meer de RTX 2080 en RTX 2080 Ti. Om nog eens haarfijn duidelijk te maken wat deze nieuwe technologie van lichtreproductie voor effect heeft, renderde NVIDIA zelf wederom een mooie demonstratie uit; een eigen reconstructie van de maanlanding.

In de zogenaamde Real-Time Ray Tracing Demo van NVIDIA zien we hoe de iconische Lunar Landing digitaal in scène wordt gezet. Niet zo zeer de maanlanding zelf, maar eerder hoe de iconische fotobeelden tot stand kwamen:

De demonstratie laat zien hoe real-time rendering van lichtinval een plaatje per direct veel realistischer kan laten ogen, allemaal door afzonderlijke lichtstralen (en daarmee ook reflecties en schaduwvorming) op een nieuwe manier te tackelen met de nieuwe RTX-chipsets.

Maken dit soort demonstratiebeelden jou al warm voor een nieuwe videokaart, of zijn dit soort video’s enkel effectief voor flat earthers en hun theorieën?