Gamersnet.nl

Ubisoft drijft de spot met mensen die vroegtijdig stoppen met Far Cry 6

Mensen geïnteresseerd krijgen in je game is tegenwoordig één ding, maar mensen geïnteresseerd houden is wat anders. Over het algemeen moeten uitgevers ook na publicatie moeite blijven doen om hun doelgroep geïnvesteerd te houden, wat al te bereiken valt met – laten we zeggen – een fatsoenlijk aanbod aan post-launch content. Maar er is ook een andere manier en Ubisoft is er niet vies van om deze tactiek in te zetten, ook al is niet iedereen daar van gediend.

Het is namelijk gebleken dat Ubisoft spelers mailtjes stuurt waar het sarcasme vanaf druipt. Wie na een paar uur al de brui heeft gegeven aan zijn of haar Yaraans avontuur in Far Cry 6, valt hoongelach van Antón Castillo ten deel. Met teksten als “It was amusing watching you fail” en “surely you can do better than this” hoopt de Franse uitgever het strijdvuur in vroegtijdige stoppers aan te wakkeren, maar er zijn ook mensen die deze agressieve manier van marketing wat ver vinden gaan.

Nu is het niet de eerste keer dat Ubisoft mensen wil overhalen om weer terug in een van diens games te duiken. Spelers kregen in het verleden ook om de haverklap mails waarin statistieken werden gedeeld, aansporend om de game vooral weer verder te spelen. Maar het is in het geval van Far Cry 6 vooral de sarcastische toon die mensen lijkt te storen. Waarschijnlijk hebben de mensen die zich hierdoor aangevallen voelen de pre-launch trailers – met Giancarlo Esposito in de hoofdrol – niet gezien. Die hingen van eenzelfde vorm van sarcasme aan elkaar.

Wat vind jij hiervan? Is het zo smakeloos als sommigen beweren of moeten mensen hier de humor van leren inzien? Zeg het ons. We zullen je niet shamen, wat je antwoord ook is.