Gamersnet.nl

“Breath of the Wild 2 wordt unieke ervaring”

Het was één van de grootste verrassingen op de E3, de aankondiging van een vervolg op het megasuccesvolle The Legend of Zelda: Breath of the Wild. In een interview met Segment Next hebben drie van de ontwikkelaars van het eerste deel gesproken over het vervolg. Zo komen we erachter dat het project begon als DLC voor het origineel, maar dat er veel meer ideeën kwamen, zodat een vervolg gerechtvaardigd is, aldus Producer Eiji Aonuma:

“DLC is not enough, and that’s why we thought maybe a sequel would be a good fit. Initially we were thinking of just DLC ideas, but then we had a lot of ideas and we said, “This is too many ideas, let’s just make one new game and start from scratch.”

“One of the reasons we wanted to create a continuation was because I wanted to revisit that Hyrule again and use that world again, while incorporating new gameplay and new story.”

Er zal daarnaast een grote focus zijn op nieuwe gameplay-elementen, waardoor er ook veel nieuwe ontwikkelaars nodig zijn.

“The continuation is in development at the moment. For now we can not comment much about the game, but our goal is to offer new gaming experiences that exceed those of the previous game, so we will need the skills of many people to create this new game. That’s the reason we are looking for new terrain designers at Nintendo.”

Breath of the Wild 2 zal gebruik maken van dezelfde map als zijn voorganger, maar natuurlijk wel volledig aangepast. Op de vraag of Zelda ook speelbaar zal zijn werd geen antwoord gegeven. Toch is het al bijzonder dat de ontwikkelaars nu al hebben gesproken over de nieuwe game. Voor meer informatie zullen we waarschijnlijk even moeten wachten.