De ontwikkelstudio achter Superhot heeft bekendgemaakt dat het spel in totaal goed is voor zeker 2 miljoen verkopen. Nadat de Superhot VR, de virtual reality versie van de slow-motion shooter, al dik 800.000 exemplaren wist te verschuiven, worden “1.2 tot 1.5 miljoen sales” aangesterkt door de reguliere versie van het spel.
Saillante details daarbij blijken de verhoudingen in platformen, maar ook de tendens van de laatste twee jaar. Zo schijnt het pc-platform verantwoordelijk te zijn voor zeker 40 procent van het totale aantal verkopen, terwijl de game in 2017 en 2018 een flinke opleving maakte qua sales. Dat is vrij ongekend voor een indie-titel die al in het begin van 2016 een eerste daglicht zag, primair op Steam.
Voor het Poolse ontwikkelteam is het duidelijk dat Superhot qua concept vrij tijdloos is. Daarnaast is het moeilijk te overzien hoeveel gamers de game misschien niet kochten, maar wel in hun bezit hebben; de shooter werd immers regelmatig weggeven in een reeks acties en is sinds kort ook “gratis” onderdeel van de Xbox Game Pass.
Superhot verscheen oorspronkelijk op 25 februari 2016 op pc, sindsdien werd de game over en weeg geport naar Xbox One en PlayStation 4, met uiteindelijk ook een losse Superhot VR-verschijning op pc en PlayStation VR.