Gamersnet.nl

Amerikaans advocatenkantoor onderzoekt retourbeleid Fallout 76

VG247 meldt dat een Amerikaans advocatenkantoor een onderzoek is gestart naar de gebrekkige mogelijkheid om je geld terug te krijgen als je niet tevreden bent met Fallout 76. De lancering van de game was niet rooskleurig en er was onder andere een patch nodig van 56GB op de dag van de lancering. Advocatenkantoor Migliaccio & Rathod LLP zegt dat Bethesda weigert om mensen hun geld terug te geven als ze de game online willen “retourneren”.

“While minor bugs and glitches are expected with the release of most new games, Fallout 76 launched with a 56GB patch that has proven to be but a starting point for the game’s problems.

Gamers who have tried to receive a refund because of the game’s myriad glitches have been unable to do so since they downloaded the game, leaving them to deal with an unplayable experience until patches bring it back to a playable state.”

Niet alleen kent de game een groot aantal bugs, voor sommige spelers vallen de problemen nog groter uit. Volgens gamers komt het voor dat de game zichzelf verwijderd en zijn er vele glitches aanwezig. Het kantoor zoekt zoveel mogelijk gedupeerden.

De klantenservice van Bethesda is ondertussen duidelijk en zegt dat je je geld niet kan terugkrijgen zodra je het hebt gedownload.

“Customers who have downloaded the game are not eligible for a refund.”

Nu zou je zeggen dat dit voor de Nederlandse wet niet geldt, maar digitale aankopen zijn gevrijwaard van het herroepinngsrecht, waardoor Bethesda feitelijk in zijn recht staat door dit te zeggen. Wel hebben we in Nederland het Non Conformiteitsbeginsel, wat bepaalt dat een verkoper aan zijn verplichtingen moet voldoen. Of Fallout 76 voldoet aan alle verplichtingen van een goed-werkende game is natuurlijk voer voor discussie. Wat vind jij? Heeft Bethesda een volledig en “heel” product afgeleverd met Fallout 76?