Gamersnet.nl

Battle Royale in Sea of Thieves zou “te makkelijk” zijn

Hoewel het speltype niet voor iedereen is weggelegd, wordt ontwikkelaar Rare wél meermaals bestookt met suggesties voor een Battle Royale-modus in hun zeewaardige online spel Sea of Thieves. Zo ook tijdens het vragenvuur op San Diego Comic Con 2018, waar een aantal verantwoordelijken aanschoof voor een panel. Design director Mike Chapman nam het op zich een antwoord te geven, waarbij een aantal opmerkelijke statements gemaakt werden.

Volgens Chapman zou het inderdaad vermakelijk kunnen zijn om piraten tegen elkaar te keren in een alsmaar verkleinend speelveld, maar tegelijkertijd zou het misschien ook “te makkelijk” zijn. Volgens de Brit is dat dan ook de reden dat deze modus vaker voorgesteld wordt, daarom wil het ontwikkelteam juist “verder” gaan, om te voorkomen dat nieuwe features als deze schraal afsteken. Rare wil juist élk element van een spel toch ietwat vernieuwend laten voelen.


Chapman verheldert in zijn antwoord ook dat er geen definitieve plannen zijn voor een Battle Royale — of, zoals excecutive producer Joe Neate het noemt, “Scuttle Royale” — in de Sea of Thieves wereld. De gamemodus (die vooral populariteit ontving met Fortnite en PlayerUnknown’s Battlegrounds) is daarvoor ook te veel gebaseerd op losse en competitieve sessies, waar de formule van Sea of Thieves nu juist meer draait om een open en online sandbox voor piraten.

Mocht Rare later wél overwegen een Battle Royale-achtige modus te implementeren, dan moet er eerst uitgevogeld worden hoe dergelijke sessies dan toch nieuw aan kunnen voelen.

Het volledige betoog van Rare over Sea of Thieves aanhoren? Bekijk het volledige hieronder panel terug, of skip door naar tijdstempel 42:13 voor het Battle Royale vraag-en-antwoord: