Op 10 oktober vorig jaar, World Mental Health Day, hield Ninja Theory een actie voor het goede doel: al het geld dat Hellblade: Senua’s Sacrifice op die dag ophaalde, werd gedoneerd aan Rethink, een Britse organisatie die zich inzet voor psychische zorg. Vorige week verscheen de game ook op Xbox One en opnieuw kondigde ontwikkelaar Ninja Theory een actie aan: als er in de eerste week na release genoeg exemplaren werden verkocht, zou Mental Health America een geldbedrag krijgen.
Nu blijkt dat het doel van 100.000 verkochte exemplaren (waarschijnlijk) te ambitieus was, maar het kleinere doel van 50.000 exemplaren is wél behaald. Daarom doneert Ninja Theory 25.000 dollar aan de Amerikaanse stichting. Op Twitter spreekt de ontwikkelaar de hoop uit dat het volle pond naar Mental Health America gaat:
We’ve hit our target of selling 50K units of #Hellblade on #XboxOne in Week 1!
We can now donate $25K to Mental Health America @MentalHealthAm !
We still have 1 day of Week 1 left, so let’s hit our stretch goal of 100K units! If we do it by Apr 18 we can donate $50K! pic.twitter.com/chXYOvkzZ2
— NinjaTheory (@NinjaTheory) 17 april 2018