De verschijning van Sea of Thieves zal veel gamers niet ontgaan zijn. Voor het eerst sinds tijden weer een ambitieuze, nieuwe titel uit het Xbox-kamp; daar kijken we tegenwoordig wel van op. En onder de grote getalen spellenspelers bleek daar ook niet de minste animo voor; Sea of Thieves trok in diens eerste week na launch maar liefst twee miljoen spelers. De helft daarvan kwam voort uit dag één.
Via het officiële Xbox Wire-kanaal maakte Craig Duncan, aanvoerder van ontwikkelstudio Rare, de heugelijke cijfers bekend. De spelers worden daarbij bedankt voor hun aandacht en inzet, met daarbij een belofte dat Sea of Thieves de komende tijd alleen nog maar door zal groeien.
In de blogpost van Duncan zelf is helaas niet te vinden hoe veel mensen de game daadwerkelijk gekocht hebben. Onder de miljoenen gamers zullen immers nog veel (proef)abonnees van de Xbox Game Pass schuilen, die natuurlijk geen directe aankoop op het piratenspel hebben gedaan. Logischerwijze zullen Microsoft en Rare daarover niet te veel los willen laten.
Wél wordt verteld dat maar liefst 100.000 van de Sea of Thieves-spelers in de eerste week een poging deden om de game te livestreamen, wat cumulatief resulteerde in 10.000.000 kijkuren voor het spel in het algemeen. Wat dat betreft, blijkt Sea of Thieves inderdaad de stream-vriendelijke game waar menig gamer naar op zoek was.
Wij van GamersNET waren ook zeker te spreken over Sea of Thieves, al blijven we altijd snakken naar méér content in de waterwereld. Bovenstaande video review, alsmede de uitgebreide en geschreven Sea of Thieves review, zijn daar akte van.
Wat jij? Terechte cijfers voor Sea of Thieves, of zien we de spelersaantallen over een week kelderen, zodra proefabonnementen op de Xbox Game Pass massaal ten einde lopen? Schroom vooral niet om van je te laten horen over jouw visie op dit vaarwater…