Gamersnet.nl

Sony: PlayStation 4 Pro moet voorkomen dat gamers overstappen op pc

De afgelopen dagen waren vooral gevuld met nieuws over de PlayStation 4 Pro: eerst kondigde Sony de nieuwe console aan, waarbij bekend werd dat de PlayStation 4 Pro 400 euro kost. Daarna kondigde Microsoft (zonder al te veel details) aan dat de Xbox Scorpio veel krachtiger zou zijn dan Sony’s vernieuwde PlayStation-console. Nu komt Sony echter met een verklaring waaróm de PlayStation 4 Pro zoveel achterloopt op de Xbox Scorpio.

Volgens Andrew House, entertainment chief van Sony Interactive, is de PlayStation 4 Pro bedoeld om te voorkomen dat console-gamers overstappen op pc-gaming.

I saw some data that really influenced me. It suggested that there’s a dip mid-console life cycle where the players who want the very best graphical experience will start to migrate to PC, because that’s obviously where it’s to be had. We wanted to keep those people within our ecosystem by giving them the very best and very highest [performance quality]. So the net result of those thoughts was PlayStation 4 Pro—and, by and large, a graphical approach to game improvement.
Sony wil dus voorkomen dat het patroon uit het verleden wordt herhaald: dat console-gamers halverwege een console-generatie overstappen op de pc, omdat ze de beste grafische ervaring willen hebben. Met andere woorden: de PlayStation 4 Pro is niet bedoeld om te concurreren met Project Scorpio van Microsoft, maar met de pc.

Of deze zet van Sony ook goed uitpakt, zal eind dit jaar moeten blijken. De PlayStation 4 Pro komt uit op 10 november en zal 400 euro kosten.