Dying Light heeft nog steeds een grote schare fans en hoewel die meestal de loftrompet steken over de game, komen ze soms ook met kritiek. Zo irriteerde een speler genaamd “c0mpl3x1ty” zich onlangs aan de onrealistische manier waarop het elektriciteitsnetwerk in de spelwereld aangelegd is.
In een reeks tweets gaat c0mpl3x1ty flink tekeer:
Autotransformer in @DyingLightGame , compared to an actual xfmr. notice the insulators are connected to wood pic.twitter.com/W8kCu4RWOD
— c0mpl3x1ty (@c0mpl3x1ty1) 25 september 2015
4-phase (normal lines are 3-phase) distribution line out. Note the insulators on the xfmr are connected to nothing. pic.twitter.com/BiYuJYJEyZ
— c0mpl3x1ty (@c0mpl3x1ty1) 25 september 2015
In @DyingLightGame you turn on power using these switches or fuses. Neither are used at substations. pic.twitter.com/7BouWdCJ7J
— c0mpl3x1ty (@c0mpl3x1ty1) 25 september 2015
Kotaku legde de kwestie voor aan Techland en het duurde niet lang voordat de ontwikkelaar met een officiële reactie kwam:
It’s true, our electrical systems break conventional design. But when you’re stuck in a zombie outbreak you’re going to have to adapt and therefore bypass certain ‘rules’. The people of Harran had to apply a really resourceful design which required the existing infrastructure to be tweaked. That’s why when you look at the current electrical setup in Harran things appear ‘wrong’.Om zijn beweringen te ondersteunen, maakte Techland onderstaande video. Daarmee liet het meteen zien hoe je op sportieve wijze om kunt gaan met kritiek.