Gamersnet.nl

Nieuwe Need for Speed twee keer zo groot als Rivals; bevat geen splitscreen

Met het uitbrengen van een F.A.Q. heeft ontwikkelaar Ghost Games de nodige details over de nieuwe Need for Speed uit de doeken gedaan. Zo bevestigt de studio bijvoorbeeld dat de PlayStation 4- en Xbox One-versie van het racespel, in tegenstelling tot de uitgestelde pc-versie, een vastgestelde framerate van dertig frames-per-seconde zal kennen. Daarnaast laat men weten dat Need for Speed geen splitscreen-mogelijkheid zal bevatten.

Qua grootte zal Need for Speed behoorlijk uitpakken, want volgens Ghost Games bevat Ventura Bay, waar je tussen zonsondergang en -opkomst rond racet, circa twee maal zo veel wegdek als de wereld in voorganger Need for Speed: Rivals. Daarnaast laat de ontwikkelaar weten dat alle auto’s vanaf de start vrijgespeeld zijn. Hier geldt echter wel dat je genoeg cash moet hebben om een auto aan te schaffen, waardoor je bij de start van de game dus vermoedelijk over lang niet iedere auto zult kunnen beschikken.

Tevens laat men weten dat er momenteel nog geen plannen zijn om betaalde DLC voor de game te introduceren na de lancering en ook zal Need for Speed in ieder geval geen microtransacties bevatten. Wel is men van plan de game middels een aantal gratis updates met nieuwe content te blijven ondersteunen na de launch. Nog meer informatie over de nieuwe Need for Speed kun je terugvinden in de F.A.Q. van EA.

Need for Speed is vanaf 5 november beschikbaar voor PlayStation 4 en Xbox One, terwijl de pc-versie in het voorjaar van 2016 moet verschijnen.