Star Wars: Battlefront draaide op de E3 op de PlayStation 4, om niet alleen de prachtige pc-graphics te tonen, maar ook de consoleversie te laten zien. Echter, Digital Foundry heeft de E3-demo onderzocht en het blijkt dat de PlayStation 4-versie op de beurs op een resolutie van 900p draaide, met post-process anti-aliasing.
The PS4 capture is largely unedited, providing long stretches of action around the icy Hoth map, and letting us in on frame-rate and resolution details ahead of launch. Right away, from an early pixel-count we see the game matches the basic framebuffer setup of Battlefield 4 and Hardline: the evidence suggesting this PS4 build runs at a native 1600×900 with a pass of post-process anti-aliasing.Daarnaast is volgens Digital Foundry de onthullingstrailer stukken mooier, aangezien die op een hogere native resolutie liep. Deze werd echter terug naar 1080p gezet om de textures scherper te maken. Die trailer had tevens geen framedrops, maar of deze kwaliteit ook de daadwerkelijke game zal krijgen is nog maar de vraag.
De PlayStation 4-versie had bovendien geen per-object blur, terwijl dit in de eerste trailer wel het geval was, en de depth of field is lager dan die in de onthullingstrailer. Er moet nog flink wat werk verzet worden om Star Wars: Battlefront op de consoles zo mooi mogelijk te krijgen en zo goed mogelijk te laten draaien.