Gamersnet.nl

Ex-medewerker: Nintendo-bazen snappen modern gamen niet

Dan Adelman, voormalig manager bij Nintendo, heeft een nogal opvallend inkijkje gegeven in het reilen en zeilen bij Nintendo. Vorig jaar augustus vertrok Adelman en vlak na zijn vertrek gaf hij al ongezouten kritiek op het Japanse bedrijf. Zo zou hij beperkt worden in het gebruik van social media en de naam Wii U vond Adelman maar vreselijk.

In een recent interview laat Adelman weten dat er iets fundamenteels fout zit bij Nintendo. Door de ouderwetse, interne structuur kan het bedrijf niet meekomen met het ‘moderne gamen’:

They’re very traditional, and very focused on hierarchy and group decision making. Unfortunately, that creates a culture where everyone is an advisor and no one is a decision maker – but almost everyone has veto power. Even Mr. Iwata is often loathe to make a decision that will alienate one of the executives in Japan.

All of this is not necessarily a bad thing, though it can be very inefficient and time consuming. The biggest risk is that at any step in that process, if someone flat out says no, the proposal is as good as dead. So in general, bolder ideas don’t get through the process unless they originate at the top.

The most senior executives at the company cut their teeth during NES and Super NES days and do not really understand modern gaming, so adopting things like online gaming, account systems, friends lists, as well as understanding the rise of PC gaming has been very slow. Ideas often get shut down prematurely just because some people with the power to veto an idea simply don’t understand it. There is very little reason to try and push these ideas. Risk taking is generally not really rewarded. Long-term loyalty is ultimately what gets rewarded, so the easiest path is simply to stay the course.

Duidelijke kritieken dus, van iemand die het van dichtbij heeft meegemaakt. Loopt Nintendo echt achter de feiten aan? Of valt het wel mee? Laat het weten in de reacties!