Gamersnet.nl

Ubisoft: Watch_Dogs was niet perfect

Mede dankzij de hoge verwachtingen die Ubisoft zelf had geschept op de E3, viel Watch_Dogs voor velen bij de release nogal tegen. Creative director Jonathan Morin erkent nu zelf ook dat zijn game “niet perfect” was en dat een andere aanpak bij de sequel gewenst is.

Morin en zijn team hebben vijfenhalf jaar gewerkt aan Watch_Dogs en wanneer je zo lang in een project verwikkeld zit, word je volgens Morin blind voor de gebreken:

I don’t think Watch Dogs is perfect in any way and there’s a lot of room for improvement. But you don’t always see this when you ship a game. […] Afterward, when you cool down after five and a half years [of development] and take your vacations and people play the game, certain elements become clear.
Hoewel Ubisoft Watch_Dogs 2 nog niet officieel heeft aangekondigd, weten we allemaal dat die er vroeg of laat komt. Morin laat dit ook doorschijnen en geeft aan dat het ontwikkelteam in die game meer risico’s zal nemen:
With a sequel, there is more pressure to push a brand forward and we now have to appeal to fans in a new way. You have to carry on taking risks.
Eerder vertelde Morin dat spelers in Watch_Dogs 2 meer invloed zullen krijgen op het verhaal.

Vond jij Watch_Dogs een tegenvaller, of heb je je prima vermaakt met de game? Laat het ons weten in de reacties!